Bästa vän på flaska...

Kylskåpet är RENT!!!!

Det var 1½ år sedan det skurades och gjordes iordning!
Fy tusan.
Visserligen har det inte växt mossa i det, jag har försökt hålla lite rent och torka då och då men...
Under mitt "nackfriska liv" då har det skurats MINST en gång i halvåret.
Ett grisigt kylskåp är inte ok i min värld.
Men det har det alltså inte gjorts nu, för jag har varit lite VÄL handikappad.

Idag skrev jag upp det på sambons STÄDLISTA och så gjorde vi det ihop.
Han skurade det HÅRDA skurandet, och jag tog lådor och småplock.
Och NATURLIGTVIS använde vi CILLIT BANG.

Och som sambon sa igår:

Och JA, jag kan bara instämma!

Ur städsynpunkt har jag då aldrig varit med om maken!!!!
Men HÄLSOMÄSSIGT tror jag inte det är så djävla bra.
Något som löser smuts så snabbt och effektivt, KAN bara inte hara hälsosamt, no way José!!!
Fast nu är jag snart 40, är förmodligen full med så mycket gifter och mediciner så jag är en vandrande KEMISK BOMB...
Jag tar chansen och forsätter med cillit bang.
Det är SÅ DJÄVLA EFFEKTIVT!
Och kyskåpet LUKTAR så rent och fräscht.

Nu är det snart p-möte, jag ska gå en promenad genom hela stan.
Jag bor i ena utkanten mot söder, och kontoret ligger mot norr i Flextronics byggnad.
Det blir från ena sidan av stan till den andra.
Ska kolla på present till sonens lillasyster på hemvägen.
Återkommer...


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag har testat cillit bang, men blev inte så där väldigt imponerad, fast visst är det effektivare än många andra rengöringsmedel.



Jag har annars en känsla av att allting som är effektivt och funkar bra förbjuds efter ett tag.



Förr använde jag alltid en skvätt lacknafta i skurhinken när jag tvättade köket och det var jättebra - nu finns det inte längre - det är förbjudet att använda. Fråga mig inte varför!



Ha en fin fortsättning på den här gråtrista dagen!

Kram Ingrid

2010-11-17 @ 12:46:56
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Hej!

Ja jag är iallafall väldigt imponerad...

Jag har kört med CITEK på svåra grejer i badrum, men det är så stark lukt och jag är nästan rädd att fräta sönder lungorna varje gång jag använt det.

Men det här luktar ju ingenting...

Och ändå blir det sprillans rent.

Min dag gick från BLÄ till BRA...

Löneförhöjning kan göra mycket för humöret ;D

Kramkram

2010-11-17 @ 20:13:29
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0