Dagen so far....

Jag har virkat.

Kom inte ut, jag ÄR verkligen för trött.
Ska snart hoppa i duschen och sticka över till min bästis vid lunch, sen vidare till föräldrarsamtal.
Det kan bli spännande...
För förra gången jag var på ett föräldrarsamtal kom jag ju ut därifrån och hade så mycket SUPERLATIV om sonen så vi FIRADE faktiskt här hemma.
Och han fick present för "God prestation" av mormor.

Nu har han fått en ny fröken och hon verkar vara lite mer "OLD SCHOOL"-fröken.
Alltså lite mer "Ordning och reda, stjärna på fredag".
Om klassen har uppfört sig!
Vilket jag tycker är BRA, jag tycker att det ska vara lite fostrande och ordning och reda.
(Och det kommer från tjejen som aldrig kunde hålla käften på lektioner och inte heller tyckte skolan var så himla tjolahoppsan kul...
Förutom när det var BILD och syslöjd.
Men så här i efterhand har jag en ny och hårdare MAMMAinställning och tycker ungarna ska gå i koppel och LYDA fröken, JOBBA på lektionerna och hålla snattran!
)


Men om jag då ser på SONENS ko-vändning angående skolan den här hösten, tja...
MER och fasta läxor, MER LEKTIONER som är inriktade i "tråkiga" ämnen (i hans värld) och inte så mycket FRIHET längre...
Han tycker det är ÖKEN!
Jag ser faktiskt med spänning fram emot och höra hur det går i skolan...
För här hemma är det en KAMP!
Nu, mot duschen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0