Dammsuga på måfå...

Gud, jag är trött fastän klockan bara är 09.30!

Jag har kört järnet här ända sen jag vaknade, gjort massor med PLOCKA UNDANFIX, tvätt, sopor, ja ni fattar...
Toppade det hela med att DAMMSUGA PÅ MÅFÅ!
Sambon ska städa på onsdag men jag såg i hörn och på golv att det låg stora dammråttor.



Jag tog fram dammsugaren och vipsade av golven MEN...
Det är ju så djävla mörkt att man knappt SER SKITEN!

Kolmörkt ute, och trots att vi verkligen har en lägenhet med MYCKET fönster så är det mörkt här.
Vi har taklampor och sånt i alla rum och dom tänder jag ju DÄR, och ser någelunda...
Men när man kommer in i matsal och vardagsrum så har vi ju bara smålampor och mysbelysning.
Jag har alltså dammsugit på MÅFÅ där, för jag har inte sett ett skit.
Eller "sett skiten"
Ja, ja, jag kände bara att OM det blir sol imorgon slipper jag få en dammråttschock.
Nu får det duga tills på onsdag!
Man kan ju ALDRIG städa för mycket, som ni vet

Nu ska jag faktiskt hoppa i träningskläderna och dra järnet ut och rör på mig.
Sen blir det KJOLPROJEKTET.
Jag har redan kommit halvägs på ena stycket på kjolen.
Blir faktiskt HIMLA BRA, tycker jag iallafall.
Återkommer med lite bilder kanske.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0