Fullt upp!

Idag har jag haft FULLT UPP!

Jag startade dagen med lite SHOPPING.
Jag har ju jagat runt efter en tygkniv, jag tycker nämligen att det är HOPPLÖST med sax.
Jag har en bra sysax, men att skära med kniv blir ju knivskarpa linjer och lättare att sy efter när man skurit ut mönstret.
Och min förra, en lågbudgetkniv har pajat.
Idag drog jag iväg vid 09.30 och promenerade runt i tygaffärerna och TILLSIST hittade jag en proffskniv till skitbra PRIS, 179 kr.



Samma kniv på ett annat ställe skulle dom ha över 300 kr, och den dyraste kniven gick på nästan 400 kr.
Alltså gick jag nästan i taket av lycka att få den där för 179 kr.

Sen promenerade jag till nästa tygaffär och köpte tyg.



Ett äkta 70-tals tyg.
SÅ FINT och så Madde!
Den fina bården kommer bli framsidan på toppen...



Och blommorna baksidan...



När jag kom hem hade jag varit iväg 1½ timme på stan, men det var så himla skönt väder att jag hoppade i mina träningskläder och gjorde Vibble-rundan på rak arm!
Jag ville passa på.
Kom hem, hoppade i duschen, bakade pepparkakescones, började rita mönster...
Och sen fick jag FINBESÖK.
Lilla Sunshine med mor kom, Nybyggarna och så hade vi en liten mysig fikastund.

När gästerna gått, ritade jag klart mönstret.
Pilligt som fan.
Jag kan tycka ett ett så enkelt mönster som detta ska vara skitlätt.
Men ritar man på FRI HAND så är det inte det.
Tycker jag iallafall.



Jag ska testsy i fultyg först, sen i den FINA tyget.
Så nu har har jag landat i soffan och bloggar nu som först.
Det har verkligen gått i ett.

Det har varit en jättebra dag, och nu ska jag virka på "test-tröjan"!
Mycket TEST-JÄRN I ELDEN just nu





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0