Hemma och aldrig vill jag...

Hemma igen och aldrig vill jag någonsin gå ut igen!
GUD så kallt det var, trots massor med kläder...
Frös jag som en hund!

 

Men, men, vi hade det trevligt!
Först, morgonbilden på adventsstaken...



Tänder ljuset...
Och så brinner det



Flyttade ut staken från köket, jag åt ju frukost framför tv´n...

När sambon sen blev klar så mötte vi upp min bästis med delar av hennes familj och gick en sväng på den ISHALA STAN!
Inte mycket sandat på Adelsgatan idag, undrar hur många benbrott dagen har slutat med, undrar jag...?
Själv höll jag mig, så gott det gick, så långt ifrån alla som möjligt, så ingen skulle halka till och knuffa omkull mig typ.
HALKARE göre sig icke besvär.

En liten barnkör...



Vi kom ner i PRECIS rätt tid till slutet på första dansomgången på Torget.
Barn eller inte barn med, jag sjöng med ändå och tyckte det var lite folk runt granen...



En dansrad, det var allt.
Inte som FÖRR i tiden, då var det ju MINST TRE!
Och TORGSTÅNDEN ska vi inte snacka om, var dom sex eller sju på HELA Stora Torget?
Ja, inte var dom många och det kändes ju lite snopet och sorgligt.

Vi hade sällskap med min bästis runt på hela stan och vid Akantus ungefär, då skulle dom hem till hennes mamma och glöggfika.
Vi blev medbjudna, men vi tackade för inbjudan men sa nej, för vi var hungriga.
Vi gick och ÅT istället, fick ett bord på ett litet café mittemot Akantus.
Det var som att komma in i ett litet, litet café i Paris först, för det spelades arabisk musik.
Sen bytte han till julsånger med Bing Crosby, och då var vi helt plötsligt på ett litet fik i New York istället.
Snabb resa på bara några minuter
Men vi blev varma, fick mat och jag toppade med några julkolor som efterrätt.
Sen gick vi en sväng till själva på stan, och så knatade vi hem.
Handlade på Atterdags.



Vi har bestämt att se på film med min bästis, vi får se vad det blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0