Ibland har jag det tufft...

Ibland har jag det tufft...



Ja, det går verkligen undan.
Ena sekunden satt jag och kvittrade nyheter från tidningen i örat på sambon:
Nästa sekund har jag lyft på häcken och satt mig i soffan och...

Så slår ägglossning till.
Fan så ont det gör och fan va snabbt det går.
Jag fick gå dubbelvikt och hämta ipren, dubbelvikt tillbaka till soffan.
Pustar förtillfället ut

Dagen spenderades annat än vad som var tänkt.
Vi stack till lilla Sunshine på fika, och hon blev ju mer än lovligt glad.
Hennes moster och morbror (mosters man) var där och så kom vi som grädden på moset, ALLA FAVORTITERNA på en och samma gång.
Det blev kaffeparty och mycket uppmärksamhet för hennes del, snacka om att få vara i centrum och dessutom bli ÖVERPUSSAD.
Vi delar alla baciller med varandra nu, direkt igenom Sunshine!
Vi var där ett bra tag, sen åkte vi och handlade kvällsmat på Ica Maxi...
Och IDAG åt jag så jag blev MÄTT iallafall.

När vi satt vid matbordet så satt vi med varsinn tidning.
Jag med Aftonbladet och sambon med sporten.
Och så gör jag "det där" som sambon bara HATAR...
Jag läser HÖGT spännande nyheter för honom ur tidningen han ska läsa EFTER MIG...
Samtidigt som han försöker läsa det HAN vill läsa i sporttidningen!

Jag vet ju att han inte gillar när jag läser högt som en gammal skolfröken från lågstadiet och vill att han ska bli lika engagerad i nyheten som JAG blir.
Men ändå kan jag inte låta bli!
Jag är min far upp i dagen.
Så kunde han sitta vid matbordet och meddela mig dagens nyheter när vi åt kvällmat.
Och jag...
Tyckte det var TREVLIGT och superintressant.
Så kunde vi DISKUTERA nyheten han precis läst upp.
DET...
Tycker inte sambon är lika lattjo lajbans!
Ändå går det per automatik, jag blir så involverad, upprörd, glad, förvånad och allt vad det nu kan vara för känsla som en nyhet förmedlar...
Så jag vill att sambon ska lyssna och DISKUTERA.
Ja...
Men jag tror han har börjat vänja sig nu efter 6 år.

Förr sa han till...
Men kunda jag sluta meddela nyheterna i förväg för det?
Nähe då.

Nu slutar han att läsa, och tittar låtsas-intresserat på mig när jag läser små korta fragment, och svarar något lämpligt på det jag just läst upp.
Och tänker förmodligen:

"Men håll käften och ät, jag ska läsa det där SEN JU!
Jag är inte intresserad NU, jag vill läsa SPORTEN!
Fatta människa!!!"

Så tittar han ner i sporten, tar sats och hinner läsa TRE MENINGAR så utbrister jag:
MEN fy fan, har du läst vad Idoljuryn sa om Olle och Andreas?
Och HÖR HÄR vad journalisten skriver, så djäkla bra alltså!!!!
(bla, bla, bla, bla...)
Stackars sambon.

Nu är han och jobbar.
Ägglosset har släppt, jag sitter och jäser i soffan, SKITTRÖTT, och väntar på "Så mycket bättre"!
Återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0