Jobba, va, näää!?

Ja...
Där satt jag då i soffan, med mitt vitlöksstinkade hår igår och var helt slut efter dagens fixande, jag var riktigt TRÖTT.

Då ringer min mobil 16.10.
Det var min kära arbetskamrat som undrade:
"Hej, är du påväg eller?"
Påväg????
Vadå påväg, nä...?
"Men du ska ju jobba!", säger hon då.
JOBBA?????
Va?
Nä!?
Jag sprang ut i köket och såg arbetstid UPPSKRIVEN men ÖVERKORSAD!
Nä, jag ska inte jobba, jag har korsat över det, det måste ha blivit något fel!?
Min arbetskompis gick in och kollade kalendern, nej, jag skulle nog typ JOBBA!
Hjälp.

Ja, jag ska fixa skjuts, sovgrejer och mat, jag kommer så fort jag kan.
Jag fick hoppa ur mina mysbyxor och i ett par jeans, slänga ner något att äta, virkning och sen...
Fick jag åka till jobbet med mitt vitlöksstinkande hår!

Min stackars arbetskompis fick snällt vänta och när jag kom bad jag om ursäkt tusen gånger för min MISS.
Men att det blev såhär var att jag fick arbetstider av min chef, och dom hade jag ju då skrivit på min kalender.
Sen ringde hon och ändrade tider för hon hade gjort fel, så det blev ett himla virrvarr av överkorsat och kladdat på kalendern.
SÅ DÄRFÖR hade det blivit lite FEL liksom.
Men men, jag KOM iallafall, en halvtimme försenad.
Och min arbetskompis NOTERADE även att jag luktade...
VITLÖK.
Väldigt mycket
Jag fick försöka JOBBA UPP någon form av energi, och det gick väl rätt bra ändå.

Man får leva efter mottot:
ALLTID REDO!

Så nu sitter jag då hemma igen, har käkat frukost, ser Malou.
MYSER med tända ljus.
Det är ju kolmörkt och regn idag igen.
Pratade med sonen igår och han ville komma hit efter skolan idag, så vi får ha lite eftermiddagsmys.
Han ska komma imorgon också och sova här och vara hela torsdagen får då är skolan stängd!
Så jag har lite LYX här, att jag har sonen här på pappavecka.



Då blir mamma Madde GLAD!
Nu ska jag faktiskt hoppa i duschen och FÖRSÖKA tvätta bort vitlöksdoften ur håret.
Misstänker dock att vitlöksdoften byggt bo i håret, bitit sig fast och kommer hänga kvar BRA LÄNGE!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0