Reptil-kompetens!

Jag får nog konstatera...
Jag är fan inte läskunnig faktiskt.
Eller väldigt slarvig och het på gröten!

Jag fastnade här i ringvästen som jag håller på med.
Och ju längre jag kom så tänkte jag...
Det ser inte ut som på bilden.
Men...
Jag virkade vidare.
Och detta är ett STORT arbete liksom.
Hm, nä, gud så GLEST det blir.

Och när jag började på arbetet så är det så att jag har valt ett annat garn som anges i mönstret.
Men med samma tjocklek på garnet.
Och med den tjockleken på garnet så brukar jag i vanliga fall använda virknål nr 6 eller 7.
Så det tog jag i detta fallet också, för det SKA man ju ha.
Och körde på.
LÄSTE INTE PÅ MÖNSTRET!!!!!
(Sicken djävla idiot... )

Så satt jag här nu och tyckte att GLEST var ordet för västen.
TITTADE på mönstret och ser...
"Virknål nr 3.5!"
Okej.
BRA.
FINT.
Har ju virkat på som fan och så har jag MISSAT nålstorleken för att jag gått på min REPTIL-KOMPETENS!
Bra att ha, men FEL idag!
En djävla skitkompetens.
Jaha, jag har nu repat upp typ över 1500 stolpar och börjat om från början.

Så djävla surt!
Och ändå ser det inte rätt ut...?
Men nu har jag lusläst mönstret och det SKA stämma.
Man blir så glad när det går bra, tralalalaaaaa...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0