Never bite the hand...

Snart kommer min lilla Gullvippa och hälsar på...
Just nu räknar jag minuterna.

Så slog det mig en sak...
När jag skrev om det där som stod i tidningen, som den där Henrik från Gotlands Turistförening hade sagt om in flyttningen av fastlänningar till Gotland...
( som han nu inte SA då, men iallafall... )
Då trodde jag ju att han GOOGLAT sig själv.
Men det hade han inte alls visade det sig, utan Gotlands Turistförening får automatiskt NYS om allt som skrivs om dom på nätet på något tekniskt data-sätt.
Och kan läsa om vad folk skriver om dom.

JAG vet inte hur sån´t där går till, jag är ju ingen DATANÖRD direkt men...
Det som SLOG mig här var den där läskiga känslan av...



Storebror ser dig!

Och nu menar jag inte i att jag bryr mig om att Gotlands Turistförening ser vad jag skriver om dom.
Men...
Tanken som slog mig var MITT JOBB.
Eller snarare ORGANISATIONEN som jag jobbar i nu, OMSORGSHUSET.
Tänk om dom också har en sån där GOOGEL-GREJ-SÖKARE om sig själva också?
Vad läskigt...

Det är ju inte någon hemlighet vad jag tycker om att behövt bytt arbetsgivare från Gotlands kommun till Omsorgshuset.
Det är ju knappast någon hemlighet att vi alla som tvingades bya organisation är missnöjda och att våra arbetsvillkor blivit SKITDÅLIGA!
Hade jag inte haft en så bra ARBETSPLATS kan jag lugnt säga att jag letat efter nytt jobb för länge sedan.
Men JOBBET uppväger Omsorgshuset än så länge, fast HUR LÄNGE...
Ja, det beror ju på Omsorgshuset.

Fast har vi tur ( från det ena till det andra ;), så läste jag att Hanna Westrén (S) hade sagt att det kanske inte var omöjligt att Gotlands kommun startar upp Assistans igen, för hon tycker att man ska ha VALMÖJLIGHETEN.
Jag håller tummarna, för jag tycker inte vare sig personlig assistans, sjukvård eller äldrevård ska vara PRIVAT.
OAVSETT vad chefer och dylikt säger om att "Det är människan i fokus"...
Åt det säger jag:
BULLSHIT.
Så finns det ALLTID ett vinstintresse när det är privat.
När det är kommunalt, då är det ALLTID ett UNDERSKOTT.
Men hellre det, säger jag, och att man sitter i en tryggare båt än vad man gör nu.
Nu har vi inte ens en båt, vi har en FLOTTE av gummi och vithajarna simmar runt, runt, runt och hoppas att någon ska trillar ur.
Och gör ingen det...
Då biter dom helt sonika HÅL i gummibåten.
Och glufsar i sig personalen och spottar ut det dom inte gillar.
That´s PRIVAT personalpolitik liksom.

Jag har ju skrivit och tänkt på det där förut om att man ska passa sig med VAD man skriver...

Men ända tills jag fick dom där inläggen från Henrik på GTF, har jag nog bara tänkt att jag ska försöka tänka på vad jag skriver om mina nära och kära.
Inte om vad jag skriver om ÖVRIGA SAKER & TING.
Det är ju inte en hel värld som läser min lilla blogg direkt.
Jag är ju lite taskig ibland, men SÅLLAR och försöker tänka på att när jag skriver om min familj.
Att då ska det inte vara i dagboksform, utan bara lite vardags-roligt MED HJÄRTA, sån´t som ALLA kan relatera till.
Och oftast tycker dom själva att det är KUL, för jag säger som det är är...
Med en liten knorr
Men om allt annat jag har en åsikt om, trodde nog inte att det kom fram till "den OKÄNDA personen/personerna det berör" så där LÄTT.

Och då kommer jag ju åter till Omsorgshuset, min arbetsgivare.
Tänk om dom har den där sök-grejen och läser allt osnällt jag skriver om dom.
Tänk om dom bara samlar på sig all information och sen...
"Frk Österholm...
Du drar vårat namn i smutsen, du är inte en LOJAL MEDARBETARE.
Där är dörren, GOOD BYE!"
Jag kanske blir arbetslös pga av mina flinka skrivfingrar och mörka sinne.
Jag håller tummarna för att dom inte har en sök-grej om sig själva.

Never bite the hand that feeds you...

Jag HAR fått mig ytterligare en läskig tankeställare, det har jag faktiskt.
Men jag trashar ändå vidare här på bloggen, tills jag får LIDA för det


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag har märkt att företag hämtar upp information om när man nämner dem i en blogg. Jag grälade över GEAB i ett inlägg och dagen efter fick jag ett mail från Mia Stuhre, deras informtionschef. Ett mycket vänligt mail, men ändå. Det kändes nästan lite kusligt.



Kram Ingrid

2010-11-10 @ 15:34:43
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Ingrid

Det blir ett inlägg till om företagens informationssök om vad vi skriver om dem!

Precis när jag skickat den första kommentaren kom jag på att det var likadant när jag skulle byta bredbandsleverantör och skrev frustrerade inlägg om hur svårt det var att komma i kontakt med Telia, då var det en kille från dem som skrev en kommentar där han gav mig sin mailadress och bad mig ta kontakt med honom om det inte löste sig.

2010-11-10 @ 15:37:36
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Herregud...

Ja, då är det ju verkligen STOREBROR SER DIG!

Usch, ja, jag tycker nog allt att det är lite kusligt och obehagligt.

LUSTIGT ändå att både Telia och Geab som kan vara svåra att göra med "när man ringer privat" till dom kan vara väldigt svåra att göra med...

Men om man nämner PROBLEM i en blogg, då tar dom kontakt med och vill hjälpa...?

Borde dom göra i kundservicen OXÅ kan jag tycka.

Kramkram

2010-11-10 @ 16:37:07
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0