Spontanhandel.

Idag vet man att man lever!

Dagen startade med regn, jag fick skjuts.
Skickade ett sms till en av mina underbara arbetskamrater och undrade om hon skulle på p-mötet idag och om hon kunde plocka upp mig påväg till mötet, IFALL det regnade.
Hon skrev tillbaka att hon kunde hämta mig oavsett, för annars hade jag ju inte kommit i tid!
När hon kom var det inge regn, men jag kom i tid!

Så skulle jag och mamma åka och kolla KVARNEN och regnkläder efter jobb och möte.
Men så behövde hon handla, och jag tänkte KVARNEN + Ica Atterdags, nä inte idag!
Så vi sket i regnkläder.
Och jag som aldrig mer skulle mathandla med morsan, överlevde bara för att det var SPONTANHANDEL.
Vi hade inga listor utan sprang runt som yra höns och försökte komma på vad vi behövde.
Då uppförde sig inte min mor som om jag var...
Handikappad

Jag tror att SPONTANHANDEL är grejen OM jag måste handla med mamma i fortsättningen.

Sen hem här och fixa mat och fixa undan lite annat man dragit fram och hem.
NU sitter jag i soffan och är ÄNDÅ NÖJD liksom.
Jag har jobbat, p-mötat, handlat, fixat käk och känner mig ÄNDÅ som en HEL KVINNA!
Det känns som om äntligen är PÅ RIKTIGT!
Det är det så här det ska vara.
Även om jag är trött.

Imorse när jag skulle sticka iväg till jobbet tänkte jag ta med mig virkningen jag har här hemma, IFALL det skulle bli dötid på jobbet.
Annars har jag ett projekt som ligger där, så jag slipper bära så himla mycket.
Men idag ville jag ta med mig sjalen jag började på igår.
Och...
Jag ville ta med ett EXTRA garnystan.
Och in i arbetsrummet för att hämta, hittade NOLL NYSTAN!
Jag ska ha TRE till förutom det jag redan påbörjat.
Jag rotade igenom varenda garnlåda, restgarnslådan, alla andra lådor i arbetsrummet, NOPE inget garn.
Ut i handarbetskorgen vid soffan...
NOLL GARN!
Jag letade runt här i en kvart, tre nystan BORTA.
Puts väck.

KUL?
Nä, inte direkt.
Denna sjal har ju ÄNTLIGEN kommit igång, och nu har jag slarvat bort 3/4 delar av garnet!
Jag tror jag blir knäpp.

Jag har förmodligen lagt garnet på ett djävligt bra ställe...
Som jag inte hittar själv!


Nu ska jag kolla nyheterna, jag återkommer.



Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så gör man vet du, lägger undan saker på ett bra ställe så att man säkert ska hitta dem igen. Sen puts väck är det borta!



Jag la undan Åkes slipsnål för ett par år sedan och har letat efter den sedan dess. Jag vet att jag sa till honom:"Kom nu ihåg att jag lägger nålen här".



Inte sjutton hade jag någon hjälp av honom. Varje gång vi under åren har gjort oss i ordning för att åka på fest har jag letat efter nålen.



Senast vi skulle bort, på min 70-årsdag faktiskt, var det ny jakt efter slipsnålen. När vi var färdiga tog jag tag i handväskan - "Här kan väl nålen inte ligga?"



Jodå, det kunde den! I ett fack, med ett välstängt blixtlås, låg den förbaskade slipsnålen och sa ingenting. Nu vet jag i alla fall var den är, den ligger i sin ask i smyckelådan.



Kram och tack för din kommentar hos mig!

2010-11-03 @ 19:28:15
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Jag bara HOPPAS det där garnet dyker upp ganska snart...

Det är UR PRODUKTION, finns inte mer så jag kan inte köpa nytt heller, och min beställare väntar.

Jag har sniglat lite VÄL mycket, fick jag för det liksom :S

Skönt att du hittade Åkes slipsnål iallafall, då blev han säkert glad också!

Själv ska jag vända upp och ner på hela lägenheten imorgon ;D

Kram

2010-11-03 @ 21:56:48
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0