Spottat upp mig...

Nu har jag spottat upp mig.
Imorgon ska jag...



Sy sommarlinne i tyget jag har hittat på Tyglagret.
Jag ska rita mönster imorgonbitti.
Och köpa tyg och ny tillskärningskniv, min har pajat.
Planen för morgondagen.

Nu...
Har jag plockat fram dom lite tjockare restgarnerna som jag sparat.
Jag ska göra ett tröjprov i tjockt garn och se hur det blir storleksmässigt.
Gör jag i tjockt garn går det fort.
Jag mätte en av mina köpta oversize tröjor och den har bröstvidd 59 cm.
Min förslag hade ju 56 cm.
Alltså måste 80-84 vara helt åt tjotahejti.
Ens om det skulle vara RUNT OM, dvs omkretsen för då blir den ju för tajt.
Jag ska köra igång nu och göra ett prov, så får jag se hur det blir.
Håll tummarna för FULLTRÄFF!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0