Scones byggde denna kropp...

"Öl byggde denna kropp"...
Brukar det ju så fyndigt (host, host) stå på turistiga, fula t-shirts.
Men för min del så skulle jag vilja skriva:


... byggde denna kropp!.

Ja, här har jag klämt i mig lussebullescones till LUNCH också.
Det bästa jag vet, scones.
Går snabbt och baka, gott och äta (iallafall mina;) och så blir man MÄTT.
GÖTT!

Igår så var det MIDDAG UTE.
Det blev restaurangbesök, och jag kan säga det blir INTE fler besök på det stället för min del!
När vi fick menyerna på stället ifråga (stället får vara ANONYMT ;), sjönk mitt mod REJÄLT.
Det var bara rätter som var ASIEN-INSPIRERADE vilket oftast innebär mycket starka kryddor och SALT.
Och för min del med min rosacea, är det rena rama döden för ansiktet.
Asiatisk mat är BIG NO-NO i mitt liv.
Det är nästan det värsta man kan äta med min hudsjukdom.
Speciellt nu när jag trappat ner medicinen och bara äter var tredje dag dessutom.
Men...
Jag tänkte att jag får väl FRÅGA vilken maträtt som inte är starkt kryddad eller mycket salt i.

Så det gjorde jag.
SAMTIDIGT som vi fick veta att menyn var typ som en TAPASMENY.
Dvs att rätterna var SMÅ, så man behövde beställa kanske TRE för att bli mätt.
Och varje asiatisk-tapasrätt kostade 80 kr.
OKEJ...
Jag var hungrig som en varg, lunchen var intagen vid 12-tiden på dagen och detta var vid 19.15-tiden.
Okej, okej, då får jag ta TVÅ rätter och hoppas på det bästa tänkte jag.
OCH...
Frågade därefter VILKA rätter som var MINST KRYDDOR och salt i!
Jag fick svar, och beställde såklart två av dom rätterna då.

Vi fick in maten och det första jag ser är portionerna!
Det var portioner för mycket små magsäckar.
Portioner för en myra.
Mat i små, små kinaskålar, ni vet säkert vilken typ jag jag menar.

Okej, okej, jag får äta och se.
Så tar jag första tuggan av kycklingen och känner ELD!
Det var så starkt att jag nästan storknade, kände att detta kan jag apselut inte äta.
Vad ska jag göra, åh nej...
Tog en tugga av toufun, och den var lika stark den.
Och så var det rent ris till.
Två minimala rätter som var superstarka.
Den ena rätten, kycklingen fick jag byta bort med en i sällskapet, jag fick vårrullar.
Inte lika starka, men för starka för mig ändå.
Och då hade jag ju ändå FRÅGAT.
Fy fan.

Men det var bara att bita ihop och äta.
Vad hade jag för val?
DYR MAT, lite mat, och mat som triggar igång rosacea.
TJOHOO, roligare kan man ju ha det.
Efter middagen var jag fortfarande vrålhungrig, dom andra tog efterrätt och också, för dom var inte HELLER MÄTTA, men jag åt på "budget" (eftersom jag jobbade) så jag vågade inte ta något mer.

Och ansiktet ska vi inte snacka om.
Jag får direkt respons i fejset när jag äter FEL MAT.
Tyvärr...
Kände hur det började BRÄNNA, och när jag gick och kollade mig i spegeln på toan, så såg jag att hela huden GLÖDDE.
Samma effekt som när damer och herrar som dricker för mycket RÖDVIN ni vet, och röda ådernät uppstår på huden...
Väldigt illa var det!
Plus små knottror.
Och så gör huden ont, jätteont.
Det är inte så djävla kul.

Ja, det var inte så mycket att göra åt heller.
Hungrig och ful.
När jag kom in på toan på jobbet lite senare på kvällen, hade jag fått två stora rosaceafinnar mitt på kinden också.
Riktiga blobbar.
Och ingen medicin på jobbet.
Jag bävade för morgonen, men när jag kom upp imorse såg jag helt normal ut!!!!!!
TACK & lov för det.
Har jag otur kan såna här "dåliga" middagar hänga kvar i nån vecka.
Och jag har verkligen inte lust att gå runt som en finnig brutta med fyllekärring-ådernät i fejset!
Vem vill det liksom.
Och stället igår, dit går jag aldrig mer.
Alltså förstår ni kanske att det blev en megafrukost imorse, jag var så hungrig att magen skrek.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0