Regn imorgon, så otippat...

Äntligen har jag fått tummen ur och börjat på min beställning.

Fast det var SEGT.
Jag lyckades klämma in ett samtal med en av mina kusiner efter mitt förra bloggade...
Bara för att fördröja påbörjandet LITE.
Varför det är så segt?
Mjo, garnet är klart sedan evigheter, mönster, och rubbet typ...
Det är bara det att jag liksom ändå inte är överrens med mig själv om NÅLSTORLEK.
Trots fria händer från henne som ska ha den.
Jag har haft ambivalens.
Men så körde jag OLE, DOLE, DOFF...
Och kom fram till nålstorlek 5.5 tillslut!

I´m on it, så nu går det fort

Så nu...
Tar jag redan en paus.

Jag ska snart hoppa isäng.
Såg vädret och det ska tydligen regna imorgon.
Så...
OTIPPAT!
Jag har redan fixat skjuts till jobbet, mamma ska skjutsa sonen på morgonen så jag åker med dom.
Men sen ska jag på eftermiddagen ta mig från jobbet, "typ Rusta" till Flextronics.
GÅ då såklart!
För då är det personalmöte.
Och regnar det, vilket det förmodligen KOMMER göra och dessutom blåsa 21 meter i sekunden i vinden...
Då kan det ju bli problem.
Gå i regnet i storm...
Nä, det lär jag nog inte göra.
Det finns vissa nackdelar med att inte ha körkort, whiplash och INGA REGNKLÄDER!!!
Men ärligt talat, inte mycket jag kan göra åt.
Jag har faktiskt försökt att åtminstone hitta regnkläder, men misslyckats.
Dom får i såfall klara sig utan mig, jag får JOBBA och skippa mötet.
Nu...
Ska jag börja på min NYA BOK, "Råttfångerskan" av Inger Frimansson.
Har jag nu valt YTTERLIGARE en SVENSK SKITDECKARE, då hoppar jag från Högklint.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0