Kalasa i min ensamhet!

Idag blev det BARA en ärendedag nästan!
Och har köpt massor med hushållsgrejer typ plastpåsar, bakformar, ljus, duschcremer och gud vet vad mer.
TRÅK-SHOPPING, men ack så behövligt.
Först 2 timmar på förmiddagen och sen 2 timmar på eftermiddagen.

Men det viktigaste av allt, REGNKLÄDER...
Till RIMLIGT PRIS...
Det gick jag BET på!
Jag har ju tyvärr inte råd att köpa något dyrt och bra, jag måste nöja mig med billigt och prisvärt.
Hittade på Rusta, 179 kr för jacka och byxa, mycket RIMLIGT PRIS för min tunna plånbok, men där var storlekarna L, XL, XXL, 2XXL.
PRECIS min storlek.
Eller inte.
Det var bara att ge upp tillslut, jag kollade samtliga affärer på Öster, och några på Skarphäll.
Jag har Ica Maxi kvar typ
Ibland vill jag bo i stockholm där utbudet är LITE större än på den här kobben.
Men OBS, det är bara i shoppingsammanhang jag vill bo i storstan, annars är jag nöjd!

Det jag investerade i var detta...





Dom fyra sista garnnystanen i det här garnet som jag köpt på Rusta i rött/melerat.
Det fanns då alltså fyra kvar i färgen lejongul, mörkrött, brunt, skogsgrönt.
Jag knep dom direkt.
Som vanligt väldigt svårt att få RÄTT färger när man fotar, det är lite dovare färger.
Men det är JÄTTEFINT.
Detta ska få bli en trekantssjal, och jag TROR...
Att jag ska ha den själv!

Men jag vet inte ännu

När vi kom hem efter eftermiddagsshoppingen så hann jag och sonen i princip bara hänga av oss kläderna...
Så kom lilla Sunshine med mor på visit!
Idag var det BARA sonen som gällde för hennes del.
Eller sonen och KANINEN.
Lilla Sunshine har nu övat på sonens namn så nu kan hon säga "Oa" eller "Oar"!
"Oar" är ju då Joar.
Så hon hängde mest med sonen och kaninen på hans rum.

Nu...
Är det bara jag hemma!
Sonen och sambon har gått på MacDonalds och sen skulle dom gå på bio.
Jag...
MÅSTE börja med min ena beställning, dags att beta av lite
Kvällsjobba lite.
Imorgon blir det vanligt jobb.
Febern är borta.
Jag ska nog smita över till macken och fira med lite snask.
Dom andra har ju FEST BORTA IKVÄLL, så jag får väl kalasa lite i min ensamhet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0