Kläder och korkade föräldrar.

Vi har sett film, "Sex and the city 2".
Inte bra.
Förutom...
KLÄDERNA!
Herregud, jag satt och drägglade här.
Dom som är stylister till denna och förra filmen, dom som var stylister till hela serien...
Min gud, min gud, det är SÅ snyggt så man kan kolavippa!
Ja, dialog och story sög i denna filmen, den var ljusår från förra filmen och serien, men kläderna...
Dom var bättre än BÄST!

Och jag satt här och sa, minst TRE GÅNGER...
Jag MÅSTE göra något åt det jag är ÄMNAD att göra.
Jag måste.
Hellre nu än senare, för vem vet vad som händer MER i livet.
Jag vill inte sitta här och veta att jag KUNDE, men inte GJORDE.
Just nu jobbar jag på den VIRKADE kollektionen iallafall, kjolen går framåt.

Jag såg MINST fyra klänningar och någon blus i samma idé som jag knåpade ihop för någon dag sedan.
Den som blev för liten.
Jag behöver bara hitta EN SAK (eller flera av DEN saken... ) och det är SNYGGA TYGER att sy den i.
Och då menar jag tyger á la "Sex and the city"-filmen tyger.
Sambon gav mig en idé som VERKLIGEN kan vara värd att kolla.
Sen behöver man bara hitta en liten kundkrets och köra igång.
Och DET, hittar jag förmodligen snabbt

Fan, till sommaren ska jag BARA svassa runt i mina egna BLUS-KREATONER med min lilla söta hund...
Och känna att livet leker.
För det gör det ta mig fan.
Jag blir så peppad.

Så till något HELT annat!
Nu ska jag hoppa till Drottning Silvia och "var mans föräldrar" typ.

Satt och såg dom här förhandstittarna på "Kalla Fakta" som kommer imorgon på tv4.
Då ska det handla om Silvias pappa och att han var nazist.
Det har man ju hört talas om FÖRUT.
Och Silvia har först mörkat dessa fakta förr, sen kanska "talat runt det" i någon intervju...
Min spontana reaktion är, och detta är INTE för att det gäller just vår drottning, det kunde ha gällt VEM av oss som helst...

Min spontana reaktion är:
Stackars Silvia, stackars VEM SOM HELST som har haft en förälder som skämmer ut sina barn med ett MÖRKT FÖRFLUTET, med ett missbrukar förflutet, med vad som helst som BARNEN till föräldern måste ställas till svars för.
Tror fan att hon har mörkat.
Det hade jag OCKSÅ GJORT, det hade väl alla!?

Så djävla taskigt att media slår mynt av att Silvias PAPPA var nazist.
Att Silvia ska behöva SKÄMMAS för att hennes pappa var en idiot.
Vad vill man åstakomma med det undrar jag?
Hur kan Silvia, eller vem som helst som blir utsatt för sån´t här, ställas till svars?
Jag fattar inte det.

Jag kan bara gå till mig själv.
TÄNK OM...
Jag skulle "ha kommit upp mig här i världen till en känd status".
Av egen maskin eller kanske GIFT mig med Prins Carl Philip.
Låt oss leka med den tanken.
Och så helt plötsligt finns det några illsinta tungor som viskar över pölen här och börjar berätta att min far var en alkis.
Att han började som en affärsman med fantastiska idéer, en fantastisk pappa och slutade som en man med flaskan som sin enda bästa vän.
Som hade en dotter som avsa sig umgänge helt dom sista 2 åren, med undantag för julafton.
I FÖRNEDRING.

Tänk om jag var känd, tänk om det skulle börja rullas upp i media om hans och vårat liv.
Tänk om folk till höger och vänster "skulle börja tala ut" om hans "eskapader".
Tänk om det skulle börja grävas i förnedring och gamla skelett i garderoben.
Tänk om ni hade föräldrar som gjort saker som ni skulle behöva stå för/försvara sedan i erat liv.
Nä, sånt är fan inte okej alltså.

Jag tycker inte det är sjysst mot drottningen, titel eller inte titel.
Inga barn ska behöva stå för vad ens föräldrar ställt till med.
Någonsin.
Jag ska INTE se Kalla Fakta, jag skiter i om drottningens pappa var nazist!
Hade Silvia SJÄLV stått för såna sympatier som vuxen, drottning och egen person, då djävlar hade hon ju varit helt RÖKT!
Så länge inte Silvia står på ett torg och skriker SEIG HEIL med Sverigedemokrater...
Då behöver man väl inte förnedra henne med pappans korkade åsikter och trycka ner dom, som om hon var en djävla gås med en tratt i halsen.
Eller?

Och vad som känns ännu sorgligare i hennes fall...
Det är att först har hon PRECIS blivit offentligt förnedrad av sin man som knullat "kaffeflickor" ihop med sina polers...
Under ganska många år.
Nu ska hon behöva stå till svars för för farsan också.
Hade jag varit drottningen så hade jag tagit ett år ledigt under 2011 och dragit till en hemlig destination och lämnat skitsnacket bakom mig.
Och kungen.

Nä, SINA EGNA DUMHETER det får man stå för...
Men andras kan man inte lastas för.

Queenie, håll huvudet högt, du är inte ensam att ha haft en korkad förälder och fortsätt att älska din pappa där uppe i himlen oavsett vad han har gjort.
Det gör iallafall jag, med lite distans till "SKITEN som var", tycker jag det går riktigt bra.
Du behöver inte skämmas för det heller.
Att du älskar honom alltså.

Och för att hoppa till NÅGOT HELT ANNAT igen...
Jag måste tyvärr tjata om det denna lördagen också...
Jag tycker PLURA är KUNG!
Och jag fattar det inte.
Plura har inte varit min grej så djävla mycket.
Men nu...
Plura är så bra, superduper bra.
Och Petter...
Kronprins Petter.
Jag hittade en samlingscd med Petters låtar idag, sonen ska få den i julklapp.
Jag tror JAG ska lyssna ihop med sonen på den.
Jag tror bestämt att jag fått en ny favorit där också.
Tjatigt va

Nu ska jag fortsätta virka ikväll på kjolen och se "Så mycket bättre".
Lite senare blir det mer HUND-SKRIVERIER.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0