Fint som snus!

Idag blev det en dag i UMGÄNGETS tecken!

Först var jag på en trevlig och GOD lunch på Fornsalen med Syster-Yster.
Blev faktiskt förvånad, jag trodde bara dom hade fika där, men det hade dom inte.
Det fanns "Dagens" och en massa annat att välja på.
Plus att jag faktiskt SATT BRA.
Så där satt vi och...
Pratade

Sen...
Promenerade jag rakt upp till affären där vi träffat på våran blivande HUNDMAMMA!
Och stod jag där i en kvart eller så, och vi pratade, och jag lämnade telefonnummer och namn.
Så hade jag en liten idé om att vi kanske kunde få LÅNA deras lilla hund, NÄR DOM HAR FÅTT FÖRTROENDE för oss, och kanske ta lite promenader för att känna på om en sådan hund skulle passa oss.
DET...
Var nog inte helt omöjligt.
Husse var väldigt positiv, även jag och så hoppas jag att dom hör av sig.
Och det kändes väldigt BRA när jag gick därifrån.

Så tog jag en sväng på Öster och försökte hitta WOLVERINE-gubbe och lite till.
Han vill ha "Marvel gubbar", Hulken och Batman har han, nu vill han ha "Fantastic 4" gubbar också, Wolverine och allt vad dom nu heter...?
Kammade noll på allt!
Inte ens en BOK som sonen önskat sig fanns hemma i bokhandeln.
Jag får väl beställa den imorgon efter p-mötet.
När jag var på stan ringde lilla Sunshines mamma, undrade om vi skulle sammanstråla på en fika?
Visst, jag gjorde en affär till, kom hem och så kom dom en stund efter det!
Och IDAG var det LYCKA för lilla Sunshine.
"Oar" dvs sonen var hemma!!!
Hennes bästis har vi alla förstått.
Hon hängde mest med honom och han...
Agerade LEKVÄRD.
Som den SNÄLLA kille han är
Jag är inte direkt superpoppis längre i Sunshines värld, jag har blivit nerputtad från tronen, "Oar" äger.
Men några pussar bjöd hon på trots allt.
Fast så fort man försökte "hänga lite" med henne, sprang hon direkt iväg och ropade "Oar?".

Idag har jag ÄVEN räddat TOMTEJULEN!
Varje år sedan jag var 15, har jag tvångsmässigt köpt en ny tomte varje jul.
Samlat på mig en fin liten samling.
Iår har jag inte hittat en lämplig kandidat som inte var för dyr.
Jag har letat och letat, men idag hittade jag en tomte som jag tyckte var gullig och så höll han en POLKAGRIS.
En GOTTETOMTEGRIS tänkte jag, HAN passar perfekt ihop med mig 





Han fick ta plats på öppna spisen och så köpte jag en hyacint på ICA för 14.90!
Den fick ta plats i min kruka jag fick av min arbetskompis för några år sedan, ängelkrukan har också blivit en hyacint-jultraditon.
Fint som snus!

Nu ska jag virka lite på en halsduk, se nyheterna snart, sen ska vi se nya Twillight-filmen.
Sonen har VERKLIGEN sett framemot den kan jag säga.
Både jag och sambon gillade faktiskt både 1:an och 2:an, trots att det är "tonårsfilm".
Hoppas denna är lika bra.
Återkommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0