Ni små otrogna...

Nog fick jag SVETTAS, men inte blev det någe hårdmotion direkt.
Nä, jag skulle bädda till och städa upp i sonens rum innan jag skulle dra ut.
Då får jag se att kaninfan, vårat lilla hjärtegull pinkat IGEN på hans madrass.
Vid huvudkudden.
Och sonen, som haft kaninen sovandes bakom huvudet, har inte märkt ett dugg.
Det var bara att riva ur sängen, väcka sambon så han fick hjälpa mig att bära ut madrassen så jag fick skura den.
SUCK.

När jag var färdig med den aktiviteten så ringde morsan och frågade om vi skulle gå ut och gå.
Ja...
Sa jag och gav upp tanken på hårdmotion, hoppade i duschen och sen gick vi iväg.
Fast mamma ville gå på STAN.
Det ville inte jag.
Men nu blev det så ändå, vi bara gick, strosade runt liksom.

Och när vi var på väg hemåt så ringer kusin Nybyggaren.
Dom kom hem till oss, lämnade en ny lampa till mig som hon köpt på IKEA.
Vi har fikat och snackat skit, MYSIGT.

Efter det var det dags för MAT.
Men jag har haft sådan VÄRK i nacken idag att jag kände att matlagning var "out of the question"!
Det blev PIZZA för hela slanten.
Och jag som inte ätit pizza på flera ÅR, pga av det där med saltet...
Tog en pizza iallafall.
En barnpizza.
Och nu känner jag att det BRINNER i mitt skinn minst sagt.
Det kan se fördjävligt ut i morgon.
Jag får väl ta det.

Bild på den gräsgröna väskan jag har gjort...



Men som jag skrev förut idag, det ska träs ett band ovanför volangen också.
Få se vad jag hittar på måndag, ny bild då på den "färdiga produkten"

Så har jag sett små snuttar av den där svenska filmen som går på bio nu,"Psalm 21".
Och DEN ska jag definitivt se!
Den verkar riktigt, riktigt läskig så jag måste hitta någon FRIVILLIG vän att gå med.
Sambon är omöjlig, han hatar rysare och läskiga filmer.
Jag har nog bara EN bästis som jag kan tänka mig vill gå och se den.
Jag får väl tvinga henne.
Ja, för den vill jag INTE se hemma på dvd, den ska jag se på bio.

Ikväll är jag och sonen ensamma.
Sambon jobbar.
Det är ju alla SINGELTJEJERS afton ikväll.
GGN-kvällen.
Det är ju ikväll alla singelkvinnor kan gå ut och ragga i övermått på krogen.

Fast, som jag bloggat om så många gånger förut...

Det är ju inte bara singelkvinnorna som går ut och "får sitt" ikväll.
Det är även sambokvinnor, gifta kvinnor och kvinnor med pojkvän.
Alla dom kvinnorna som inte får uppmärksamhet hemma eller tröttnat på sig man och vill ut och förlusta sig en enda kväll per år med NYA, okända män.
Dom passar minsann på en kväll som denna.
Hade jag varit MAN hade jag aldrig låtit min respektive gått en en kväll som denna, med sina vänninor.
Antingen hade jag GÅTT MED UT själv eller låst in henne i källaren

För SÅ MYCKET flirtande, raggande och nuppande som det kommer bli ikväll...
Mellan GIFTA, upptagna eller sambomän från fastlandet och gifta, upptagna eller sambokvinnor från gotland...
Det är av sällan skådat slag.
Gud vad gotlands kvinnliga befolkning passar på under GGN-helgen, männen skulle bara veta.
Been there, seen that!

Sambon jobbar alltså, han lär få HÄCKEN full.
Fast HELST inte full av gifta-upptagna-sambokvinnor.
Jag hoppas att dom har sällskap INNAN dom hoppar in i taxin
Se där, nu fick ni små otrogna er en känga IÅR IGEN.
Jag är FÖRDJÄVLIG.
Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0