Underbar dag!

Hejsvejs!
Idag har jag och familjen BARA haft FRILUFTSTID!

Efter frukost och lite morgon-tv sms:ade jag till Nybyggarna och frågade:
"Brunch på Leva kl.13?"
Och så slängde jag på mig träningskläderna och drog en motionsrunda.
Solen sken, det blåste på Vibblevägen men när jag vände och tog Hällarna tillbaka, då var det nästan vindstilla.
Och solen var JÄTTESKÖN!
Jag kände när jag passerade Leva, MYCKET FOLK, sitta inne...
NÄ, fy va tråkigt, inte en sån här dag!

Så när jag kom hem ringde jag Nybyggarna och undrade:
Fan, ska vi inte ha en PICNIC UTE istället?
Vädret är så underbart, och sitta inne lär vi ju få göra mer än vad vi vill framöver.
Dom var PÅ!!!!

Jag sparkade upp sambon och så fixade jag matsäck.
Bryggde kaffe, stekte ägg och gjorde ost, ägg och skinkmackor, slände ner kladdkakemuffins.
Hoppade i duschen, och när vi alla var klara drog vi till Blåhäll!
Det var så underbart!
Vi satte oss längst ut på kanten mot havet vid en liten fiskestuga i SOLEN!



Kusinen och Gammelmormor Pål som var lite FRUSEN, han var tvungen att packa in sig i filt 
Vi andra klarade oss rätt bra utan...
Nä, vi packade faktiskt in oss i filtar också efter ett tag, då kunde man sitta hur länge som helst.



Varmt kaffe, goda mackor, trevligt sällskap, SOL...
Det kan knappast BLI BÄTTRE!



La Famillia!

Gammelmormor Pål hade köpt NÄSTAN HEMBAKTA Kanelgifflar.
Och så BJUSSADE han på pastrami.


Sambon...






Jag och sambon!



Så kom det en ROVFÅGEL seglandes på himlen.
Örn, vråk, vad finns det mer...?
Ja, den var för högt upp för att vi skulle kunna se vad det var, men den seglade väldigt tjusigt där uppe bland molnen.

VAD kan man MER begära än att ha en sån här LYXIG dag?
Inte mycket.
Vi satt alla och bara njöt.
Så körde sonen lite SHOW från och till, så vi hade underhållning också.
Detta kändes som ett bra mycket bättre val än att ha gått till Leva, jag tror att vi alla kände så.
Och jag tror att vi alla var nöjda som fan.
Tillslut blev det lite för kallt, då packade vi ihop, sa vi hej&kram, hoppade in i våra bilar och åkte hem.
Jag tycker att det har varit en UNDEBAR DAG.
Man blir så tacksam för såna här dagar och kan leva länge på dom i minnet.

Nu sitter jag i soffan med tända ljus.
Sonen och jag ska se "Draktämjaren".
Sambon...
Ja, han ser NATURLIGTVIS  MALMÖ-HELSINGBORG!
Och det klappas IVRIGT inne från sovrummet, så jag tror det går bra för Malmö.
Jag hoppas dom vinner för sambons skull...
Annars blir det väl "Sorg i Göteborg"
Dom är ju så nära nu att bli svenska mästare.
Återkommer lite senare.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det har verkligen varit en härligt dag.

Kul att se alla dina fina bilder från söndagsutflykten. Det gäller verkligen att passa på när det blir så här fint.



Kram Ingrid

2010-11-07 @ 17:31:25
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, det var precis så jag/vi kände...

Bäst å passa på!!!

Snart sitter man i regn & rusk igen :D

Kramkram

2010-11-07 @ 19:50:17
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0