Kaninen längtar efter Lill-Husse...

Kaffet gjorde susen...



Sambon väckte mig när han skulle till jobbet imorse.
Klockan var 06.20, och jag upptäckte att det är HALVMÖRKT så dags på morgonen nu.
Undrar när det blir helmörkt.
Lite trist faktiskt.

Kaninen har Lill-husse längtan.
Så fort jag la ut hans lilla "hoppbana" över mattorna så skuttade han in i sonens rum och började leta efter sonen.
Efter en stund, när jag var på väg ut i köket för kaffepåfyllning, hade Leo hoppat upp i sonens säng och vilade.
Han letade väl kanske efter lite frukostflingor också, gissar jag...
Jag tror det brukar bjudas på det när sonen äter frukost i sängen innan skolan på dagarna



Ni får gissa VEM som är kanin och vilka som är gosedjur...

Jag ska till sjukgymnasten idag, sen ska jag vara barnvakt en stund.
Lilla Sunshine kommer och jag ska göra LUSSEBULLE-SCONES och bjuda mamma på när hon kommer tillbaka från sitt ärende.
Nu, ska jag försöka FATTA en DATAGREJ" innan jag hoppar i duschen.
Jag behöver klura lite.
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej igen !

Vad härligt med en kanin. Min Dotter hade två dvärgkaniner, en åt gången,När hon var liten.En hamster, vandrande pinnar och slutligen en katt, då vi hade en kanin kvar.Men någon hoppbana fanns väl inte på den tiden 70-80 talet.Sedan hon blev vuxen med eget hem, blev det en katt och en utekanin som skulle avlivas för de hade tröttnat på den.Men den är i kaninhimlen nu.Härliga djur.

Delar en katt så att säga med grannen, har har den , jag mockar och matar, är på väg dit in nu.Måste klä mig för det är i det andra huset en bit bort.



Ha en fin dag ! Kram Mi

2010-10-12 @ 09:23:25
URL: http://eeljib982.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0