Mjölk över hela köksgolvet...

Nu har jag landat i soffan.

Det har varit en TREVLIG eftermiddag.
Fast det började med MJÖLK över hela köksgolvet!
Sonen kom hem och skulle äta mellis innan vi skulle på kalas.

Han välte ut en halv liter mjölk över och under kylskåpet, på köksgolvet och över mattan under bordet!
Då blir man SÅDÄR glad typ!
Det var bara att ta bort mattan, torka bort mjölk, skura golv, DAMMSUGA golv, och torka igen.
Då skulle han ta en bricka med flingor och mjölk, snubblar...
Och spiller ut ÄNNU mera mjölk över golvet.
DÅ...
Blev jag faktiskt förbannad.

Och fick skura mera.

Sen var det dags att hoppa ur myskläderna och ta på finblusen.
Vi åkte ner till MOSTER och firade hennes födelsedag.
Det blev många timmar för att vara "kaffekalas".
Jag tror vi kom strax efter tretiden och åkte vid kvart i sju.
Träffade tanter och mina kusiner.
Vi fikade, åt, snackade och sonen åt så så mycket fikabröd och tårta så han har fått ont i magen.
Det blev nog lite VÄL mycket grädde för den laktoskänslige.
Glömde tablett åt honom.

När vi kom hem var det försent och orken borta för att orka laga mat.
Det blev samtal till "Sunes" och pizza och hamburgare för hela slanten.
NU...
Jäser sonen i sängen med magont, jag sitter i soffan och snart börjar Idol.
Jag lär återkomma.
För övrigt kommer jag INTE fortsätta på den gråa sjalen just nu.
Jag gör klart den kornblå.
Den blir SNYGG, det blir inte den gråa.
Den får vila.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0