Andra planer...

Idag blev det helt andra planer än planerat.

Först lite "Life-briefing" med en vän per telefon, vännen behövde råd.
Sen var det så att hö och halm var slut, bara att dra iväg och köpa.
Och när vi ändå var på väg jag och morsan, då drog vi på loppis och jag fyndade tre virknålar för en tia och vidare och hämtade ett svart garn på Krambrobodi.
Så det sa...

... igen!
Hela dagen bara försvann.

När jag kom hem så frös jag.
På med ugnen och så gjorde jag lussebulle-scones.
Och sen fisk i ugn...
Nu har jag ätit en väldigt tidig middag och hamnat i soffan.
Jag hann inte med någon lunch.

Men nu har jag gjort mina ärenden, bakat, blivit varm igen, ätit och hamnat i soffan.
Och när jag stod och bläddrade i sticktidningarna när jag var på Krampbrobodi...
Vet ni vad jag hittade då?





Nästan precis en sådan där tröja som jag vill ha.
Fast denna hade inte så snygg krage, men det kan man ju göra en annan typ av krage.
Naturligtvis köpte jag sticktidningen, detta kan användas till inspiration.
Jag vill ju ha en i trikå, men det KAN bli fråga om stickat, eller kanske virkat.
Jag hade tur att jag ställde mig där och bläddrade.
NU, virka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0