Brinnande plus-räkning i huvudet...

Jag har ont i hela kroppen.
Det sticker i halsen.
Ont.
Feber, jepp 38 prick.



Var tvungen att kolla för det är inte likt mig att känna mig så här OFF, ont och orkeslös.
Antingen är det en brakförkylning på G, eller något annat otrevligt.
Nu förstår jag varför min ork varit puts väck.
Jag är helt slut.

Och imorgon ska jag jobba natt.
Bra tajming.
Jag får väl ta det superlugnt hela förmiddagen och sedan ladda med alvedon.
Om jag inte är SUPERDÅLIG, men det hoppas jag inte.
Ett nattpass ska jag nog fixa.

Jag har stickat från och till hela kvällen...

Läst läxorna med sonen, engelska och MATTE.
Multiplikationstabellen!
Eller GÅNGERTABELLEN om ni så vill.
Om jag är KASS i matte UTAN feber, vill ni inte veta hur kass jag är MED.
Och med sambon borta på galej...
Var det bara EN förälder med noll mattehjärna hemma!

Kan låta överdrivet för er som inte känner mig, matte, gångertabellen för en fjärdeklassare, larvigt!
Ja, fast SJÄLV missade jag gångertabellen helt i min skolgång.
Och när sonen fick göra alla talen han kunde själv först, och sen kom till MIG med dom han inte kunde...
Då kunde jag konstatera att jag också kunde dom han redan fyllt i.
Och kunde INTE dom som han lämnat tomma!
Well, well, well, lucky me.
Så med NOLL logik och en brinnande PLUS-RÄKNING i huvudet...
Klarade jag mig ur den knipan.
Trots feber.
Fi fan.
Tur att jag jobbar imorgon, då är det mattesnillet sambon som får ta över matteriet.
Jag fick nog en överhettad hjärna ikväll som gjorde febern ännu högre.
Nu...
Mot sängen.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Krya på dig, and by the waaaay, man behöver inte vara geni på allt. Du är ju geni på stickor, det du, det klarar inte många mattesnubbar, _Kram

2010-10-19 @ 23:23:38
URL: http://vitahusett.wordpress.com
Postat av: Ingrid

Inte ska du väl gå och jobba om du mår dåligt och har feber, då ska man hålla sig hemma!



Krya på dig!



Cyberkram vågar man sig väl på i alla fall./Ingrid

2010-10-20 @ 08:29:30
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Johanna, nä jag är bra på mycket, men matte är verkligen inte min grej!

Hade bra betyg i alla ämnen i skolan, men i matte hade jag en 1:a...

I ALLMÄNKURS dessutom.

När jag började på Säve, hade matte, började jag skolka för första gången i hela mitt liv.

Jag förstod inte ett skit och skämdes så in i bomben för att ens sitta i klassrummet.

Huva :(

Idag är jag lika risig, men jag tar alvedon så överlever jag NOG! KRAMIS

2010-10-20 @ 10:17:32
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Ingrid...

Jag måste nog gå och jobba ändå, mitt jobb är lite för sårbart med vikarier och dylikt.

Så länge jag inte är dödssjuk så går jag.

Smittfri Cyberkram tillbaka :D

2010-10-20 @ 10:19:28
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0