Nu tål hon allt...

Äntligen!
Förkylningen har brakat loss ordentligt, jag har nyst och snorat hela morgonen, låter som fan...
Men febern är BORTA!
Tack gode gud.
Inte en dag till med ont i hela kroppen, idag har jag bara en liten del av nacken som ligger och mullrar.
Men hellre ont på en LITEN del av kroppen än hela kroppen.
Trodde jag nog aldrig att jag skulle skriva...
Tjejen som inte tålde smärta.
Nu tål hon allt!
Gnäller kanske, men TÅL!

Jag ska ta det väldigt lugnt idag.
Jag ska hemmapyssla, förbereda mat för kvällens familjemys (vi ska äta hemmagjord pannbiff, löksås och hemmagjord potatismos), göra saffransscones, och fysa runt i myskläder.
Jag tycker det låter som en rätt lagom plan.

Jag hoppas nacken tillåter lite virkning, så ska jag ägna mig åt det också.

Annars så märks det att HÖST/VINTERN är här.
Jag älskar att bo på övervåningen i vårat hus!
Fin utsikt åt ett håll, man känner sig trygg, öppet och ljust, härligt med balkonger...
Men när det börjar blåsa ISKALLA VINDAR, då vill jag flytta ner.
Morsan har typ 22 grader i sin lägenhet och vi har 17-18.

Jag tror att en eskimo i en igloo förmodligen har varmare än vi.

Ser på nyheterna och såg även igårkvälls.
Ny LASERMAN befaras härja runt i Malmö!
(inga gänguppgörelser som jag trodde, fast det är det säkert några oxå)
Kan vara copycats inlandade också.
SJUKT!
Igår sköts även två invandrarkvinnor rakt igenom fönstret i sina hem dessutom.
Så...
Om du är invandrare eller mörkhyad i Malmö, gå inte ut efter mörkrets inbrott och KRYP helst längs golven i ditt hem för att UNDVIKA att bli skjuten!
Låter väl som en SJYSST PLAN för att undvika att bli skjuten till döds eller träffad av en kula?
Tycker jag apselut...

Fy fan, vad är det för djävla sjuk människa/människor som håller på så här?
Hoppas verkligen den/dom åker fast snarast och blir dömda till fängelse utan chans att bli utsläppta!

När jag ändå är inne på det ämnet så blev jag faktiskt chockad när jag hörde att Jackie Arkelöv, Malexandermorden -99, vill få NÅD och bli utsläppt från fängelset!
Innan dess var han ju i Forna Jugoslavien och sköt ihjäl en massa människor i kriget där.
Att släppa ut honom...
Det är vansinne.
Lås in honom för gott, släpp aldrig ut honom!

Nu ska jag baka lite, nacken har slutat mullra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0