Sölkorvs-kärring!

Jag har handlat med mamma, trauma, trauma...
Jag har ritat av några symönster från dom gamla syböckerna.
Jag varvar stickning och virkning.
Fast just nu...



Bloggar jag, dricker kaffe OCH fotar mig själv!

Vilken djäkla kvinna man är va!?
Ja, det har blivit mycket gjort här idag, av olik karaktär.
Det känns nästan som om jag jobbat faktiskt.
Jag är ganska trött.
Bra.
För jag ska upp tidigt imorgon igen.
Nu ska gamla vanor börja åter.

Så till varför jag blev så irriterad på gränsen till psykbryt, på min mor när vi handlade idag.

Ja, som alla redan vet så är det faktiskt BARA när vi handlar MAT ihop, som detta fenomen numera inträffar...
Alltså sen jag fick whiplashen.
När vi går på stan i ÖVRIGT är det ju inte alls såhär, men när vi kommer in på SPECIELLT Ica Atterdags, där ALLA KÄNNER OSS...

Då blir jag blir tydligen superhandikappad, fastän jag är nästan helt rehabiliterad, och så blir jag TRE ÅR.
Totalt oförmögen att klara något själv.
Och MAMMA måste, som vanligt göra klart för HELA AFFÄREN hur min handel ska genomföras.
Jag VET att jag har tjatat om detta på bloggen OTALIGA gånger...
Men det är som ett "BAD OMEN" varje gång hon och jag ska storhandla där.
Jag blir så arg.
Jag maskerar det, men hon känner mig juuuuu.
Så hon vet och blir ÄNNU MER...
JOBBIG!

Detta är ett djävla VUXEN-TRAUMA för mig faktiskt.
( som ni kanske märkt...? )

Jag har till och med sagt till sambon förut att "Jag gör aldrig om storhandel med henne ever again, DU sköter detta, jag småhandlar!!!".
Men så behöver man kanske handla på dagen iallafall ibland, som idag.
Och jag ångrade mig redan när vi var på Lantmännen.

Mamma talar ÅT MIG, FÖR MIG, och så står jag där som en STUM IDIOT och betalar.

Jag fick fan en IDÈ idag att jag ska börja spela DÖV när jag är och handlar med mamma på Lantis i fortsättningen.
För personalen där har nog aldrig hört mig tala ALLS!
Men om jag börjar köra LÅTSAS-TECKENSPRÅK i kassan nästa gång kanske dom fattar varför jag står där som en stum jätte och mamma sköter snacket.
Jag handlar, hon snackar ÅT MIG!!!!

Jag behöver tid hos en psykolog efter varje Lantis/Atterdagsbesök med henne.

Kanske jag ska testa låtsas-teckenspråk på Atterdags också...?
Då kanske hela personalen fattar där också VARFÖR mamma behandlar mig som...
En treåring.
Jag HÖR ju inte.
"Oj, oj", kommer nog dom tänka då, "har hon fått YTTERLIGARE ett handikapp?"

Ja, och IDAG lyckades ju JAG då, göra bort mig i kassan!

När mamma och jag stod i kö, och pinan NÄSTAN var över...
Står det en kvinna framför oss och sölar med pengarna, kvitton m.m
Mamma teaterviskar till mig:
"Djäkla sölkorvs-kärring!"
Jag viskar tillbaka:
Kunde du inte skrika ut det lite högre?
Mamma börjar sedan SIN HANDEL.
Och när det var hennes tur, kön ringlade sig LÅÅÅÅÅÅÅÅNG bakom oss, då börjar HON SÖLA med kvitto, bonus och SMÅPENGAR.

Då säger jag, i min tur till min kära mor:
Snacka om SÖLKORVS-KÄRRING du!
Mamma skrattar, för HON VET ju vad jag menar.
Och kassabiträdet utbrister:
"Nämen..."
Och tycker synd om mamma förmodligen, maken till FRÄCK DOTTER liksom, för att HON har ju inte hört vad som hände innan det var vår tur.

Så blir det MIN TUR.
Och jag fixar allt så snabbt med Ica-kort och bankomatkort, tryckt in koden, väntar bara på att få godkänna...
Då kommer JAG precis på att jag har en 5% rabattkupong.
Jag var då tvungen att avbryta min transaktion med bankomatkortet för att få rabatten och sen börja om.
Och blir då varse att JAG BLIR en SÖLKORVS-KÄRRING i kassan!!!!!!

Då...
OVANPÅ den traumatiska handeln, säger min mor:
"Snacka om sölkorvs-kärring DU!!!!"
( WTF???)

Och kassabiträdet LER och tycker att MAMMA har fått in en RIKTIG FEMETTA på MIG!
Tror ni jag fick ur mig något försvar?
Nä, jag blev bara så himla ARG på morsan så jag nästan...

Nu är jag färdig med mamma och handel med henne på Atterdags.
Inte annars, jag älskar min mamma, hon är väldigt BRA men...
Aldrig mer mathandel med henne DÄR.

Kära sambo...
Det ÄR din syssla FROM NU till evigheten!
Nu ska jag sticka igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0