Halsduk på.

I soffan, framför Malou, med halsduk på.
Latte-Madde är själv
Jag har gjort Hällarna direkt efter att sonen for iväg till skolan.
Idag var promenaden vindstilla, helt underbart.
Jag har varit rätt trött på den här blåsten som hållt på i 4-5 dagar.
Jag tog mig runt med Morgonpasset i öronen och fick mig några goa skratt.
Hem, dusch, FRUKOST...
Lussebullescones från frysen ( dom är så djävla goda, beroendeframkallande... )
Jag gick ner till mamma för att värma den i hennes micro ( vår är paj ) och mamma noterade VAD som låg på min tallrik...

"Åh, har du gjort såna där LUSSEBULLE-GREJER????
Kan inte jag få en?"
Det här är den sista, sorry.
"Suck..."
Du får när jag gör nästa omgång.
"Ja tack, GÄRNA!"
Mina bakverk är typ poppis här hemma

Nu ska jag fortsätta på den gråa sjalen.
Så här blev randningen...
Den FEL-SYMETRISKA, som jag inte gillar.




Ser ni?
Det blir HELT FEL.
Jättestarkt, tydligt och helt symnetriskt på ena sidan, och BLURRIGT symetriskt på andra.
Jag kan ju inte säga att det inte blir bra när det är helt klart...
Men jag gillar det INTE nu.
Jag gör klart och så får vi se om kunden vill ha den eller om jag får börja om.

Och så hittade jag lite löv som jag lagt på matbordet.
Nu har jag både vackra löv, kastanjer och en massa ljus...



Hösten är här.
Min trollmössa är avdammad och ligger bara att väntar.
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Tittar in och önskar dig en trevlig hösthelg - ta mössan på!

2010-10-08 @ 13:22:39
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Detsamma till dig! Ja, mössan är redo för grader under +10 ;D Kram Madde

2010-10-08 @ 19:42:48
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0