Som JAG vill ha det!

Den ordningsamma modern:
Nu hjälper du mig att bädda din säng.

Den slarvige sonen:
Suuuuuck...

Sonen drar upp madrassen som halvligger på golvet, tar lakanet som knöglat ihop sig och lägger ut till hälften.
Börjar lägga täcket på det icke ORDNINGSAMT fixade lakanet.

Den ordningsamma modern som stått vid sidan och och tittat:
Stopp och belägg, nä nu lägger vi först lakanet ordentligt på madrassen och sen VIKER VI in lakanet.

Den slarvige sonen:
Det är min säng, jag bestämmer väl själv hur jag vill ha det!?

D.O.M:
Nej det gör du inte, PLUS att du kommer tacka mig den dagen du har skaffat FLICKVÄN och hon SER hur ordentlig och ordningsam du är.
Du blir en tjejmagnet.

D.S.S:
Du, jag ska inte ha någon tjej...
Alls!
Isåfall.

D.O.M:
(skrockar) Nä, nä vi får väl se, (visar ORDENTLIG invikning av lakanet), så här ska då göra, gör nu samma på andra sidan.
Det ska vara SLÄTT och fint.

D.S.S:
Jag gillar skrynkligt!

D.O.M:
Ja, men INTE jag!
Kom igen, nu tar vi täcket.
Men NEJ, släng inte bara på täcket, det ska VIKAS IN också!!!

Den slarvige sonen:
DU...
JAG gillar PÅSLÄNGT TÄCKE!!!
Det är liksom MIN GREJ!
Hej då, nu sticker jag!

Den ordningsamma modern i tanken:
(HUR kunde det bli såhär?
Hur kunde han få sin FARS städ-&-ordningsgener?
Nu blir det BOOTCAMP ORDNING framöver!!!
Han ska lära sig.
Han kommer tacka mig när han blir vuxen,
Det lär ju inte bli någon LUMPEN så jag får verkligen ta tag i rollen som OFFICER ÖSTERHOLM och fostra en MENIG slaver!)

Suck, ja hej då...
(viker in täcket som JAG vill ha det... )

Jag har haft en lugn morgon, myst.
Vaknade helt värkfri, och hoppas dagen fortsätter så.
Jag ska göra lite äppelgodisar och virka lite så får jag se vad dagen ger, jag tar den som den kommer.
Sonen har stuckit till farmor en stund för att vara med deras lilla valp.
Sambon sover.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0