Vilken kovändning!

Filmen tog slut, allt ordnade sig för "vår" hjälte!

Sonen verkade MER än nöjd.
Så plockade han ut filmen ur dvd´n och frågar mig:
"Jaha mamma, vad tyckte du om filmen?"

Jo, jag tyckte den var jättebra, spännande och ett riktigt äventyr!
( din lögnare där...)

"Jaha...
 Nä, jag tyckte den var sådär."

??????????
Va?
Tyckte du...?
Du satt ju här och sa WOW, yeah, och hejade på Prinsen som hans värsta hejarklack.
Jag trodde du tyckte den var bra...?

"Njä, den var sådär.
Inte det bästa jag sett precis."

(WTF?)
Aha (sa hon som tror hon fattar)  NU förstår jag, du tyckte den var "SÅDÄR" bara för att det var en LOVESTORY också.
Inte BARA en actionfilm.
Prinsen fick prinsessan i slutet.

Och sonen svarade:
"Nä, den var bara inte så bra som jag TRODDE den skulle vara!"

Fast det lät som om du tyckte den var bra.

(Men lägg ner nu då´ra djäkla tjatmorsa...
Varför tjatar du vidare när ungen säger att han inte tyckte att den var bra?
Men det verkade ju så...
Jaaa, men nu tyckte han ju inte det!
Nä, ok.)

"Nä, den var OKEJ, men inte mer..."

Vilken kovändning!
Jag fattar ingenting, och så sitter jag och ljuger om att jag tyckte den var JÄTTEBRA.
Hade jag ju inte behövt.
Jag kunde ju ha hållit tillbaka min entusiasm LITE iallafall
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0