Volevolebjän....

Vad som hände idag...
Det vet inte jag.

Jag vaknade 08.04.
Uppe med tuppen, nä, inte direkt.
Kan dock bero på att jag kom isäng en bra stund över 23 och låg och läste.
Men boken tråkade ut mig och jag började ligga och tänka på symönster och blev pigg.
Jag bara låg där och fantiserade om tyger som skulle kunna passa till det och det mönstret.

Var får man tag på snygga tyger...
Ja, inte i den här stan iallafall, dom är så mossiga dom där tygaffärerna så man GÄSPAR både en, två, tre och tusen gånger.
Men om man då ska lägga till att dom affärerna JAG känner till...
Ägs av damer i åldern 59+...
Då kanske dom inte riktigt hänger med.
What´s hot or not.
Jag har kollat nätet också, men det är rätt dyrt att skicka efter.
Ja, jag låg där och funderade långt in på småtimmarna.
Och när jag tänker på sån´t...
Då är det svårt att sova.

Alltså vaknade jag SENT!

Jag har plockat undan lite TVÄTT idag igen!
Fast idag la jag in det på dubbelsängen, alltihopa, det är ganska mycket.
Jag tänkte jag SPAR IHOPVIKANDET och inläggandet till sambon.
För att citera L´Oréals reklam:

VOLEVOLE BJÄN!
Beacuse he´s worth it!

Se där...
Där fick ni det på hittepå-franska och äkta engelska
Själv ska jag ta och dammsuga, det är otroligt skitigt här, eftersom det inte städats ordentligt på säkert en månad.
Det är mest jag som hobbystädat, och det blir inte bra.
Men jag måste få undan det värsta...
Igen.
Jag har värk idag, men jag får strunta i värken och bara köra på.
Sen ska jag ut och gå och försöka gå av mig lite värk, har jag tur så hjälper det LITE.
Nu...
HEMTJÄNST!



Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag har hört en hel del gott om Birgiths stuvbod i Hemse! Birgiths ålder känner jag dock inte till ;)



Har du en sväng åt Hemsehållet till kanske det kan vara värt ett försök i alla fall.



Kram och ha en fin dag!

2010-10-27 @ 09:44:04
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Hej Ingrid :D

Jo, jag har varit ute i Hemse vid Birgiths Stuvbod också, vid tillfällen förut...

När jag köpt garn och lite sån´t.

DÅ hittade jag inte riktigt min stil av tyg där heller, men det kanske finns NU, det kan vara värt ett besök i Hemse, jag håller med.

Sen kan dom säkert beställa hem tyg, men det tar sådan evinerlig tid.

När jag beställer garn tex samlar dom oftast ihop en massa beställningar och så tar det LÅÅÅÅNG tid.

Har man ett projekt så vill man gärna hitta ett tyg direkt, och sätta igång.

Jag har bestämt mig nu för att varje gång jag väl hittar ett tyg som jag tycker om...

Då skall jag köpa några meter och spara tills jag har ett passande projekt!!!

Kram tillbaka :D

2010-10-27 @ 19:11:59
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0