Any given sunday...

Any given sunday...

Inte för jag vet vad den meningen egentligen betyder...
Men för mig betyder det:
"Ta vilken söndag som helst..."

Och:
Tidig söndagsmorgon, PROMENAD, ensamhet och inte en kotte uppe.
DÖD stad, DÖTT över huvudtaget.
And...
I LOVE IT!
Jag älskar det så mycket så det är inte klokt.

Jag var helt slut igår, hade ju inte sovit så mycket natten innan pga sågverket.
Jag gick och la mig vid 22-tiden och somnade nog direkt.
Vaknade således tidigt.
Kollade höstvädret, mörkt, grå himmel och regnet hänger i luften.
Jag åt microlite frukost, microlite kaffe, på med träningskläder, gick till Atterdags och köpte tandkräm, hem, lämnade tandkrämen och sen...
Hällarna.

Bara jag, den blyertsgrå himlen och ensamhet.
Det var så vackert, TYST och dött!
Ja, jag kan få lyckokänslor av konstiga saker, men att vara helt ensam i naturen och njuta av utsikten, havet och vackra träd...
Det ÄR LYCKA.

Så där gick jag, njöt och när jag kom till Vibble och tog stora vägen, då var jag glad som fan.
Och när jag nästan var hemma, kanske 10 hus från oss...
Då har några ställt ut en kartong med PÄRON från deras trädgård, och så står det en skylt:
"Varsågoda".
Nämen gud så gulligt.
Jag tog ett päron och mumsade på som ett litet mellanmål efter motionen.
SÅ HÄRLIGT att folk som har massor med frukt, ställer ut en låda med FINA frukter till förbipasserande.
Det borde vi också göra.
Vi har ju haft ENORMT mycket och FIN frukt iår.
När andra grannar har dålig fruktskörd och äpplen som är maskätna, har vi KÖPEFRUKT.
Våra krusbär och björnbär var ju enorma.

Att se den där kartongen och få ta en frukt och mumsa på var OCKSÅ LYCKA.
Så fin och bra idé.

Jag berättade för mamma när jag kom hem, hon tyckte också det var en bra idé.
Tror vi gör något liknande.
Vi lägger undan till oss och kaninen för vintern, men resten åker ju på tippen eftersom vi har så mycket.
Man kan lika bra ställa ut frukten som slänga den.

Idag blir det sondagsmys hemma.
Vi slappar framför tv´n och har tända ljus.
Jag ska göra lasagne och äppelkaka till söndagsmiddag.

Och magen...
Den har lugnat ner sig!
HURRA!
Nu är den bara lite "mullrig" när jag äter, inge toaspring och illamåendet har också försvunnit.
Håll tummarna att viruset är på tillbakagång.
Det har varit en lite VÄL tuff 1½ vecka.
Nu...
Ska jag göra äppelkaka.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0