Dockhår!

När jag tittade på mitt hår igårkvälls vid läggdags så kände jag:
Fan, det ser nog ut som dockhår.
Imorse när jag tittade på samma hårkalufs:
Fan, det ÄR DOCKHÅR!
Kanske jag kan rädda utseendet på håret om jag klipper mig...?
Då kanske det blir lite mer LIV i håret.
Man skulle kunna tro att jag färgat det, toning brukar väl vara lite mildare?
Jag har färgad hårhjälm.

Ja, jag panikringde frissan och hon hade inte tid förrens den 14:e sept.
Ok, ta den tiden och OM du får en lucka får du GÄRNA ringa mig.
Jag har nämligen HÅRKRIS!!!
Oj, det lät allvarligt, sa frissan och skrattade.
Hm...
Ja...
Det ÄR allvarligt om man gett sig själv DOCKHÅR, sa jag.
Du lär förstå när du ser mig.
Och min frissa som VET hur jobbig jag är med mitt hår, aldrig använder produkter, bara klipper mina toppar och känner mig nöjd med det, förstod nog att det ÄR en kris.

Jag fick nämligen vid ETT tillfälle i mitt liv för mig att permanenta ett självlockigt hår, med motiveringen att "Jag har inte tillräckligt lockigt hår"!
Min frissa använde dom största rullarna hon hade, och permanetade mig UNDER PROTEST.
Det slutade med alla som kände mig vid den tiden, vet att jag såg ut som en BLOND NEGRESS.
Alternativ MASKROSBOLL, dvs en maskros som blommat ut och fått den där vita bollen.
Några år av missnöje och tandagnisslan innan håret växt ut och såg NORMALT ut igen.
Efter den erfarenheten:
INGET exprimenterande med mitt hår!

Och nu sitter jag här med DOCKHÅR!
Ja, jag ska nog framöver, om inte klippningen hjälper, be min frissa färga det ASKBLONT.
Jag får nog kosta på mig det...
För det här...
Är inte snyggt, min värsta HÅRMARDRÖM.
Jag har nog fan den där "Hor-färgen" som jag var så rädd för.
RYS!!!!!!!!!!!!

Måste för övrigt visa en bild på en docka som jag hittade nu när jag letade efter en bild på dockhår, för att illustrera mitt inlägg.
Jag hittade denna smått surrealistiska, sjuka docka...



En VAMPYRDOCKA!
(fniss)
Vilket barn önskar sig inte en sådan?
Jag gissar på att NOLL barn skulle önska sig en sådan.

Jag gissar att det är en docka för vuxna, för VILKEN förälder skulle ge sitt barn en sådan där CUTIE och ge barnet mardrömmar för livet?
Ha, ha, ha, gud så knäppt.
Såvida man inte känner instinktivit som förälder att:
Mitt barn kommer bli en massmördare.
DÅ kan man kanske ge sitt barn en sådan här fint skrämmande leksak.
Jisses, jag skrattar faktiskt, men tycker att den är lite OLÄMPLIG liksom

Ute ösregnar det.
Jag ska softa på förmiddagen och jobba på eftermiddagen.
Jag hoppas att det slutar regna så att jag kan gå fram och tillbaka till jobbet idag.
Återkommer.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0