Fredagsmyyyyyyys med sonen!

När sonen kom hem från skolan idag...

Placerade han sig framför tv´n.
Klockan 13.30 typ.
No way José, tänke jag!
Nu är det dgas för att ÅTERUPPRÄTTA sonens och mitt FREDAGSMYS, som legat nere ett år pga av skada...
Typ.
Vi hade alltid aktivitet varje fredag, själva, på min vecka.
Och jag har ju inte direkt orkat.
Men NU...
Är det dags att ta sig i kragen igen.

Sonen var halvsugen, han ville MYSA framför tv´n.
Du, sa jag, det är 19 grader ute, solen lyser...
Vi gör något.
Bibblan, glassbaren, Leva...?
Neeeej.
Så drog jag min lilla föreläsning om VÅRA fredagar, innan whiplashen.
Dags att börja med det igen min vän.
Ok, sa sonen och valde LEVA för att CHOKLAD-GUTEGLASSEN är det grymmaste han vet.
Vi cyklade ut...



Sonen valde guteglassen och jag...
Tog HALLONPAJ med vaniljgrädde.
Och portionen jag la upp...
Var REJÄL
När jag gick fram till kassan och skulle få grädden så sa jag lite generat:
Oj, det blev kanske lite mycket paj...
"Du, du får ta HUR MYCKET paj du vill", sa killen i kassan.
Och smockade på en rejäl klump med vaniljgrädde.
Oj, sa jag.
"Vi måste ju matcha gräddmängden med pajmängden", sa han och blinkade.
NICE, sa jag och tackade.




Ja, ni ser själva, det var pajmängd DE LUXE!!!



Och sonen mumsade på sin glass i solskenet.



Jag och sonen...
Stark sol när man inte har solbrillor.




När sonen hade käkat upp sin glass och tröttnat på att samspråka med sin mor...
Drog han iväg till halmbalarna och lekte WOLVERINE.
Och skrek: "Mamma, det här var mycket roligare än min studsmatta, kan vi inte köpa hem halm och stapla upp i trädgården?"
"Så synd att du lagt pengar på en dyr studsmatta, du kunde ju bara köpt hem lite halm...
Det hade du sparat mycket pengar på,
sa min bordsgranne, och vi skrattade.




Själv satt jag och NJÖT i solen, läste tidning med stickmönster...
Och bättrade på solbrännan på benen.
Och helt plötsligt när jag sitter där och NJUTER i värmen...
Så hör jag hur det strömmar GREKISK MUSIK ut ur högtalarna!
Jag fick en KLUMP i magen och började nästan GRÅTA...
Av lycka!
Jag fick en sån otrolig lyckokänsla och skrev ett sms till en av mina bästisar.
"Sitter och mysfikar i solen på Leva och...
Dom spelar GREKISK MUSIK!!!!
Jag vill nästan gråta.
UNDERBART!"
Det tog inte mer än någon minut, så ringde hon upp.
Jag visste att HON bara skulle förstå PRECIS den känslan jag kände när jag satt där...
Och det gjorde hon.
Den är oförklarbar för er, men inte för henne.
Vi pratade helt kort och sen sa vi att vi skulle höras imorgon.

Så gick jag och fotade lite...



Vacker höstbukett...






Kronärtskocka...?
Vackert i rabatten iallafall...






Solrosorna...



När vi kände oss nöjda med FREDAGSMYYYYYSET på Leva, cyklade vi hem.
Kaffemätta, paj-&-glassnöjda, solsköna, halmbalsfrälsta.
Sonen ville HELST inte åka, efter TVÅ hela TIMMAR på Leva.
Han ville leka vidare på halmbalarna, men jag sa att "vädret ska fortsätta vara fint och varmt i helgen, vi kan cykla hit igen."
Så åkte vi.
Och sonen sa:
"Tur mamma att vi cyklade hit, vi behöver vårat fredagsmys!"
Mmm, det tycker jag också.
Vi hade det helt underbart, och den grekiska musiken...
Var BÄST av allt!!!!!
Jag var inte i sverige, jag var på en bondgård i grekland!
Me like!
Återkommer...
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0