HUNDRAFEMTITUSEN...

Nu tar jag en paus...
Och bloggar lite.

Här har vi haft söndagsmiddag och ätit i matrummet!
Det var ett tag sedan faktiskt och jag dukade rätt fint, har lagat lasagne och så hade vi sallad och smörgåsgurka till.
Till efterrätt blev det ju då "Söndagskakan" med vaniljsås och kaffe.
Vi blev alla proppmätta och superbelåtna efter middagen.
Jag har stått vid spisen rätt mycket idag.
Men när man orkar, då är det bäst att passa på.

Sambon han var ÖVERLYCKLIG och kunde inte NOG prisa att jag gjort hans favoriträtt, och att det var gott!
Jag sa:
Jag ser en viss likhet med Garfield...



Sambon hugger in på maten.
Nej, det var visst Garfield.
Men sonen var inte sämre han...
Han tog om TRE gånger!
Känns som han tyckte det var GOTT också, fastän han inte sa så mycket.
Fast jag har retat Cornelis idag, jag har gjort rätt mycket, så han värker rejält, men jag står ut.
Det är bättre imorgon.

Sen satte jag mig här och började leta rätt på en bild och ett inlägg som jag NU där jag lagt upp en provlapp på ett mönster.
Jag letade och HITTADE inlägget men...
Jag hade inte skrivit ut vilket mönster jag använde på provlappen jag visade!!!!!!
Men åååååååå, det brukar jag ju ALLTID göra!

Så irriterande, jag vet alltså vilket mönster jag vill ha på mitt nya projekt, vet på ett ungefär hur mönstret är...
Men jag måste ha mönstret för att vara 100 såklart.

Och så började jag leta i två böcker till att börja med efter mönstret, sen la jag ner.
Hade ingen ork att leta vidare bland mina flera HUNDRAFEMTITUSEN mönster, eller alla mina böcker jag samlat på mig.
Som jag sa till sambon:
Jag har FÖR MYCKET mönster nu, jag vet inte VART jag har allt, det blir för jobbigt att leta!
SUCK.
Alltså jag ska inte klaga för jag är så glad att jag har så mycket UNDERBARA mönster, men...
Det är surt när jag inte hittar det jag vill ha.
Jag har nu bestämt mig för att KATEGORISERA även böcker och häften.
Jag har gjort det i mina pärmar, men resten behövs också fixas nu.

Jag sket i mönstret och har fortsatt på sjalen som jag inte har mycket kvar av nu.
Men jag fick så ont, så jag vilar upp mig med lite bloggande.
Nu har värken faktiskt lagt sig, jag ska återuppta mitt handarbete.
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0