Inte så het...

Ibland är det bara att inse...



Man är inte så het...



Som man kanske inbillar sig!
Men om man sätter upp håret och stryker till ansiktet så att inte kudden sitter kvar i ansiktet hela dagen, då klarar man sig ett tag till.
Iallafall tills man är 45 kanske.
Urk...



Idag är jag trött på mig själv, sliten.
MEN Cornelis är på en låg nivå och jag ska gå och jobba.
DET känns bra.

Morgon-tv PUMPAR ut VAL, val, val, val, val.
Mona är i Skärholmen och raggar dom sista väljarna, hon ser lite mer sliten ut än mig faktiskt.
INTE så konstigt, dom jobbar väl dag som natt nu.
Fredrik peppar medarbetare i valstugorna.
Inte SÅ förvånade.
Mona är bland "oss vanliga människor", Fredrik är bland preppy-valarbetare.
Han vill inte beblanda sig med gemene man, inte just idag.
Suprise, or not...

Dom ställföreträdande partikamraterna i alla partierna står i studion och MÄSSAR.
Halleluja.
GUD så trött man blir, imorgon är man fri.
Nä, i övermorgon...
Eller nä, på ONSDAG, då har det väl blåst över för gott.
Gäsp.
Jag kommer snart byta kanal och se "Trädgårdsfredag".
Och virka.
Jag vill ha lite myspys, inte valtjatter.

Idag blev det premiär för ljus på HYLLAN också.



Igår köpte jag nya ljus till höstmyset.
Idag tände jag ljusen och kände in hösten lite mer.
Mörkt ute, regn och blåst.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0