Mental hälsa...?

Idag började jag här vid 17.30-tiden undra hur det står till med min MENTALA HÄLSA.

Jag har börjat med en tv-vana som är så pinsam så jag KNAPPT vågar skriva det här.
Men jag gör det ändå, jag kastar mig ut för stupet och avslöjar mig själv...
Jag har börjat se på "GLAMOUR"!
IGEN, kanske jag skulle lägga till.



När jag var UNG och Glamour också var ungt och fräscht, då brukade jag åka hem till en kompis som hade Tv3 (jag hade inte det) och se programmen ibland.
Jag tyckte det var en så HIMLA bra tv-serie...
För att vara en dålig tv-serie liksom.

Och det bästa av allt, det gjorde inget att man missade något program, för dom tuggade samma dialog och samma saker i flera program på raken.
Det var ju toppen.
Så gick det ett tag och Glamour blev hopplöst, pinsamt dåligt.
Det blev UTE, så ute så det var inte klokt.

Åren gick och jag med dem, och fick jag barn.

Och var hemma dagarna i ända och glodde på tv när tillfälle bjöds.
Och av en slump så upptäckte så upptäckte jag att Glamour gick på Tv4.
Och jag, som inte sett Glamour på 12 år typ...
Vart FAST i Glamour-träsket igen!
Och då...
Då var det ÄNNU dåligare än när det var pinsamt dåligt och jätteute, men där satt jag varje kväll och såg DUBBELAVSNITT på Glamour.
Och det lustiga var...
Det kändes som om jag bara missat ett avsnitt eller TVÅ på dom här 12 åren, för det var samma skådisar, samma story, samma folk som var otrogna samma, samma, samma.
Det kändes SÅ bekant.
Så himla dåligt bra, så jag var tvungen att se det.
Go figure.

    

Jag följde väl serien under min mammaledighet och sen slutade jag.
TRÖTT på plastikoperade gamla skådisar och samma, samma dialog.
Och DÄR...
Trodde jag att jag hade lagt den där serien bakom mig för gott.
Mhm...
För den var ju så dålig liksom.

Så har jag en bästis som nu, för något/några år sedan erkände att hon såg Glamour.
Det var vid ett telefonsamtal som hon så abrupt ville avsluta, för hon skulle se ett tv-program.
Och jag undrade vilket, och då kom det fram...
Glamour!
"Er´ru inte KLOK, undrade jag.
HUR kan du se den där sunkiga serien, den är ju JÄTTE-jätte-dålig, skärpning!"
Och hon försvarade sig naturligtvis, fast tyckte det var lite pinsamt trots allt.
Typ:
Jag VEEEEEET, men jag måste bara se!!!
Och jag, sågade stackars bästisen och hennes Glamour-tittande längs med fotknölarna.
ALDRIG att jag skulle se den där skiten igen.

Det skulle jag ALDRIG ha sagt...

För...
För en två veckor sedan, satt jag och bloggade och hade på Tv4+ och i vanliga fall, när Glamour har dykt upp på tv-skärmen, då har jag snabbt bytt, för det är ju en så OTROLIGT dålig serie som tillhör en svunnen tid.
Men av ren och skär nyfikenhet slängde jag några blickar hit och dit.
Noterade nya skådisar...

   

Samma gamla skådisar, nu ÄNNU MERA plastikopererade.
Och nästan samma manus fastän det gått TIO ÅR i mitt uppehåll nu.
My god.

Och jag var BARA tvungen att följa några program för att se vem som var gift med VEM nu, vem som var OTROGEN med VEM, vem som...
Bla, bla, bla.
Ja, jag var lite nyfiken, bara lite nyfiken.
Och där dök gamla Patric Duffy upp, från Dallas.
Men, HAN är ju BOBBY EWING, det här var ju helt fel serie, så FEL det kändes.



Och "Taylor" DOG inte hon, jag såg det ju själv, hon dog i en bilbrand för hundra år sedan?
Nä, nu levde hon tydligen igen.
Och Eric, han var tydligen gift med en ny, UNG tjej som tydligen var Brookes syster.
Och Eric som OCKSÅ varit gift med Brooke, jisses.
Och Ridge, ja nu var han gift med Brooke IGEN, som han redan varit gift med när han var ung.
Som också varit gift med hans pappa.
Fast Pappa Eric verkar kär i Stephanie OCKSÅ.
JA...
I Glamours värld är det en HIMLA SOPPA, en himla dålig soppa.
Och jag, tittade vidare.

Och nu...
Typ två veckor senare så kommer jag på mig själv att jag RENT AUTOMATISKT sätter på tv´n klockan 17.30 och ser...
GLAMOUR!
Fy fan va pinsamt.
Jag är helt HOOKED!
Jag är GLAMOURISERAD igen.
Och det är ju ÄNNU DÅLIGARE än förr, ännu, ännu, ännu dåligare.
Och ändå...
Ser jag.
Jag börjar starkt ifrågasätta min mentala hälsa.
Hur gick det till?
Hur kan jag sitta och titta på den här skiten?
Jag har ingen aning, jag är förbryllad själv.



Men just nu har jag suttit på Glamour-skolbänken iallafall, och försökt sätta mig in i allt igen, och tycker jag har RÄTT bra koll faktiskt.

Och det känns som jag inte missat ett avsnitt, fastän jag varit borta i tio år!
Jag erkänner, tycker jag är pinsam, men kan inte hjälpa det.
Jag ska bara...
Jag ska bara se ETT TAG till och sen ska jag lägga av, jag lovar.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0