Min sjal och min dag!

Idag...
Har jag haft en mycket mysig och bra dag!
Och mycket hann jag med också.
Först...
Tonade jag bort min "polsk-tjackhore-mörka-bena" i håret.
Och...
Jag blev ÄNNU ljusare i håret, ändå försökte jag inte få så mycket toning i övriga håret.
Det blev...
Inte bra tycker jag.
Jag får nog färga det RÅTTFÄRGAT igen.
Det här kommer slut i en blond katastrof.
Jag kommer se ut som systrarna Graaf på det glada 90-talet, PLATINABLOND!
Fy och USCH!!!!

När jag var klar med det, så tog jag tag i fransarna och blev klar med MIN alldeles egen restgarnssjal!
Å jag är SÅ nöjd!





Den ska jag slita med hälsan
Jag är verkligen nöjd och den kommer passa till lite allt möjligt!

När jag var klar med sjalen stack jag iväg ner på stan och åt lunch med en vän.
Eller JAG åt lunch och hon åt kaffe och en halv glass.
Hon hade käkat en sen frukost.
Men jag som stigit upp klockan 06.50 var vrålhungrig.
Åt salladsbuffén och gjorde en miss TYVÄRR.
Det fanns nämligen inga proteiner, för jag hade sett FEL.

När jag var inne och kollade buffén tyckte jag att det stod en jätteskål med KRÄFTSTJÄRTAR där.
Det var bara det att jag hade inte hunnit få på mig brillorna ännu, så det var ju minst sagt lite suddigt.
Men jag trodde ju då att det var stjärtar där så jag kände att DET blir bra.
Blandad sallad och grönsaker, stjärtar, vitlöksdressing och bröd, DET blir bra det!
Så då "köpte" jag det och gick in för att plocka på maten på tallriken...
Då var det TÄRNAD POTATIS i tomatsås!
Okej...
Då fick det bli allt det där ovanstående OCH tärnad potatis i tomatsås.
Så kan det GÅ när man inte har brillorna PÅ
Men jag blev MÄTT iallafall och hade trevligt sällskap!

Precis INNAN vi skulle sätta oss och luncha ringde så ringer Lilla Sunshines pappa!
Dom har precis flyttat och han behövde lite barnvaktshjälp, för dom skulle få dit hantverkare.
Han undrade om jag kunde barnvakta några timmar efter två/tre...?
Ja, det kunde jag väl!!!!
Egentligen hade jag några ärenden att fixa, men det fick vara.
Jag kom dit vid halv tre, fick en lite "tour" i deras nya hem och sedan tog jag med mig Sunshine i hennes nya, lätta vagn hemåt.
Jag har inte sett min lilla låneguldklimp på EVIGHETER och har längtat så!!!!

Och det bästa av allt...
Nu bor hon bara FEM MINUTERS promenadväg ifrån mig.
Så underbart, nu kan vi träffas jättemycket och jag kommer kidnappa henne konstant!
Hon är min bästa lilla bebisdrog, mitt lilla lyckopiller

Iallafall, vi promenerade hem här, plockade upp min mor och promenerade sen ner på stan igen.
Jag skulle kolla kuddar på Indiska och Hemtex.
Mamma körde vagnen så slapp jag anstränga nacken.
Så kollade vi det, jag hittade kuddar på Hemtex i PRECIS rätt färger, plus att det var "Tag 3, betala för två".
Bara ett problem, en kudde kostade 199 kr, två hade då blivit 400 kr.
Det...
Har jag inte råd med.
Jag slänger inte 400 spänn på ett par kuddar, ÄVEN om dom VERKLIGEN var perfekta.
Så det fick vara.

Vi promenerade hemåt igen och hamnade på Kattloppisen.
Dom hade halva priset på allt.
Mamma fyndade tallrikar.
Och jag hittade en hel hög med "Allt om handarbete" från typ 70-talet!
Jag hann gå igenom halva högen och fick med mig 7 tidningar med diverse SKITCOOLA stick-virk-symönster med mig hem.
För det OTROLIGA PRISET 17.50!
GISSA om jag ska dit imorgon innan jobbet och gå igenom RESTEN!
Eller fan, jag ska nog stå där redan när dom öppnar förresten.

Sen kom vi hem, Sunshine fick mellis, vi lekte med leksaker och så kom pappa.
Som ni förstår, det har varit en mycket bra dag.
Och jag är helt slut.
Nu har jag hamnat i en film medans jag bloggat, "Gyllene druvor från Montelena", den verkar kul.
Jag ska se den, sen sängen.
Sticka lugnt.




Kommentarer
Postat av: Ingrid

Den där schalen ser jättemysig ut. Så god att svepa om axlarna nu när det börjar bli lite kyligt.



Tack söta du för gullig kommentar hos mig!



Kram Ingrid

2010-09-02 @ 22:03:13
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Bloggaren Herself

Den kommer värma gott och jag är så glad att jag ar mig tid att göra till MIG SJÄLV också.

Annars blir det ju bara till försäljningen och andra som har beställningar.

Men NU har jag ego-virktid till mig själv ;D

Och varsågod för kommentaren, jag gillar verkligen din blogg så jag hoppas verkligen inte du lägger ner!

Kram Madde

2010-09-02 @ 22:49:12
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0