Vad är grejen med Påven?

Jag har hamnat i soffan efter jobbet.
Och jag är urkass i kistan.
Så...
Satt kvinna sitter, jag måste nog ha något för att få stopp på det här.

Men innan jobbet åkte jag och mamma på lite shopping.
Jag var på jakt efter en "DraMaten"-vagn och hittade inget som jag kände att jag kan stå ut med.
Alla var skitfula.
Den enda som jag hittade i svart var i LÅTSAS-LACK, billig visserligen, men nej tack.
Jag har ICA Maxi kvar, håll tummarna.

Så åkte vi vidare till Jysk, och JAG hittade trädgårdsstolar.
Det var stolar som hade hög rygg och gick att fälla för 100 kr stycket.
Mamma köpte 4 st, och jag köpte EN.
Jag ska ha den på balkongen, jag behöver ha en som jag sitter bekvämt i när jag sitter här uppe.
Jag tyckte vi gjorde ett klipp.

Satt vid 18-tiden och såg nyheterna.
Och jag har bara en liten fråga:
Vad är grejen med påven?

Alltså jag fattar bara inte VARFÖR dom varje gång en påve kolavippat vid 190 års ålder, sätter dit en NY som är lika uråldrig som den förra?
Den förre påven Johannes Paulus-whatever, satt ju uppstöttad av byggnadsställningar dom FLESTA åren av sitt liv...
Och sluddrade fram sina meningar, när han försökte läsa innantill från ett papper.
Gick ju...
Sådär.
Tyckte jag iallafall.

Så har det kommit en ny påve igen, eller han har väl suttit på tronen som påve sen 2005 typ, men det är ju ganska nytt i PÅVE-VÄRLDEN iallafall.
Han heter Benedictus med en obegriplig romersk siffra efter.
Så ser jag honom här på nyheterna och tänker:
Va fan, han börjar ju bli gaggig!
Han läste upp en ursäkt till alla stackars barn som blivit utsatta för pedofili av präster inom den katolska kyrkan...
Och han verkade ganska dassig faktiskt.
Ingen PIGG och käck påve här inte, nej gammal, URÅLDRIG och TRÖTT.
Och lite sluddigt när han läste.
ELLER...
Kanske han hade tullat av NATTVARDEN förresten, det kan ju också vara en förklaring.

Regel nummer ETT i katolska påvelagen:
Man ska ALDRIG tulla för mycket av nattvarden om man inte äter tillräckligt med oblater TILL.
Då kan man få svårigheter att läsa innantill från ett papper.

Varför måste då Påven vara så gammal jämt?

Varför måste Påven finnas kan man ju också undra, han är helt onödíg ur mina ögon sett, men om han nu ändå MÅSTE finnas pga tradition...
Varför sätter dom dit en som är gammal och orkeslös?
En UNG och PIGG påve hade väl varit bättre?
Typ 40-50 år, och så får dom sitta till MAX 70 år.
Och så KANSKE det skulle kunna komma in lite NYTÄNKANDE och friska vindar i Vatikanen.
Lite modernare TÄNK.
Hade ju varit kanon!

Efter påveåren kunde dom sen få flytta in på ett hem för gamla pensionerade påvar.
Och leva lyckliga i alla sina 190 år.
För påvar verkar ju leva längre n dom FLESTA också.
Till och med längre än oss kvinnor, mysko.
Jag undrar vad påvarna har för deal med GUD (eller han där nere) för att leva extra länge?
Inte så värdigt leverne iofs, men dom lever ju, om än knappt, men dom ANDAS, nästan.
Påvarna på sluttampen DRÄGGLAR iallafall, det kan vi väl enas om, ok bra.

Men nej...
Det ska vara GAMMALT och omodernt.

Och den nuvaranade påven är ju för tusan 83 år!
Vilket innebär att han var 78 när han BLEV påve.
Är inte det lite VÄL stenålders?



Han var ju urgammal innan han ens började, och så ska han SKÖTA "ett sk jobb" tills han dör.
Helt galet.
FAST...
ALLT med katolska kyrkan och påven är ju så galet så jag tänker inte ens BÖRJA TYCKA i det ämnet här, för det skulle ta flera år.
Men, nu var det ju åldern då och jag undrar om gubbarna som aspirerar till påvar inte skulle vilja vara det vid lite yngre ålder och ORKA MED att vara påve.
Vara en AKTIV påve och inte en sittande SÄCK med tillhörande stöttor.
Jesus...
Ja, nu satt han där och verkade lite sluddrigt gammal iallafall, om det nu var nattvardsvinet eller åldern ska jag väl låta vara osagt.
Men jag GISSAR att det var åldern.

And for the record...
Hans OTROLIGT dåliga, lama ursäkt till alla som blivit sexuellt utnyttjade av hans prästerna i katolska kyrkan...
Fuck of.
Han menade nog förmodligen inte ETT ORD av det han läste upp.
Bara med tanke på vad han står i KONDOMFRÅGAN vad gäller världens alla katoliker, bevisar att han är ett ARSEL.
En komplett idiot.



Och jag tycker även han ser mycket, mycket ELAK ut.
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Påven sitter på livstid och jag tror inte att det går att ändra.

Man har gjort misstaget en gång att sätta en påve som var "ung" och han tog man livet av för att man inte tyckte om alla de ändringar han ville göra inom kyrkan. Så man kan väl säga att kyrkan inte vill ha förändring eaf inte i snabb takt och därför väljer man orkeslösa gamla stofiler att representera den.

2010-09-19 @ 00:27:25
Postat av: Bloggaren Herself

Misstänkte nästan att man prövat, och att det inte funkat... ;D

2010-09-19 @ 10:44:29
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0