Steka ägg!

Underbart, underbart väder!!!
Gud vilken fin och varm höst vi faktiskt har, sonen får till och med ha shorts idag och jag svettades rejält under min promenad.
Min termometer visar 19 grader, ÜBERNICE!

Och så har sonen tagit YTTERLIGARE ett steg i självständighet.
Igår sa han:
"Mamma, du vet jag älskar STEKT ÄGG, kan inte du lära mig hur man steker ägg själv?"
WOW, tänkte jag, OK, vi gör det imorgon.
Så idag så tog vi fram stekpanna, i med lite smör, jag stod brevid och sa till sonen hur han skulle göra...
Och så gjorde han det.
Tog sedan ytterligare ett ägg och gav honom, och så gick jag iväg...
Och Le Chef mini fixade det HELT SJÄLV!
Och helt perfekt blev det också.



Hans omdöme var:
"Det här var ju lätt!"
Så nu kan han fixa det själv, men det blev INTE så mycket fix att TA BORT grejorna efter sig.
VÄN AV ORDNING påpekade och sa:
Steker man ägg, städar man undan efter sig också!
Ordning och reda, pengar på fredag.
SUCK, tyckte Le chef, och det var minsann inte lika kul som att steka äggen
MEN GUD, han är så STOR.

Annars så ska jag ta och hoppa i duschen, jobbet väntar senare och jag väntar TÅLMODIGT på att läkaren ska ringa.
Jag är hungrig liksom.
Återkommer.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0