Thats why...

Tillbaka i soffan framför datorn.

Det har varit en BLÅSIG eftermiddag.
Jag gick till jobbet, gick under jobbet och gick hem från jobbet.
Och det var BLÅSIGT.



Tyvärr kunde och vågade jag inte ta mina nya stövlar heller.
Jag har inte impregnerat dom ännu, eller köpt dom där extra sulorna jag behöver i för att nacken ska må bra.
Så det blev gympaskor och tjocka strumpor till kjolen.

Varför inte byxor?
Mja...
Jag blev sur, thats why.
Jag drog på mig mina snyggaste, favorit, SMALASTE jeans...
Och fick igen dom.
MEN...
Jag kunde knappt gå i dom, jag stapplade fram som en stel zombie.
Kunde knappt andas.
Och hade jag satt mig ner i dom hade jag förmodligen SPRÄCKT dom.

Och jag som gått ner två kg under magsjukan.
Vad har omfördelats?
Jag sa till sambon:
Jaha, nu måste jag gå ner TVÅ - TRE kg till för att dom här ska sitta bra!
Han fnös.

Och jag som inte hade lust med NÅGRA ANDRA av dom femtusen jeans jag har...

Tog manchesterkjol.
Det var då själva fan också.
Har jag fått bredare HÄCK av att ha suttit för mycket under ett år eller?
Utplattad häck av att ha suttit ett helt år?
Ja, jag SKA inom en månads tid kunna ha mina FAVOJEANS igen.
Ska tillägga att jag inte haft på mig dom på över ett år heller, sen jag fick Cornelis...

På hemvägen köpte jag impregneringsspray, sulor till skorna, byxor till sonen, strumpbyxor till mig själv och doftljus.
Det var den shoppingen jag hade råd med för den här månaden.
KUL...
Spenderbyxorna på.

NU...
Ska jag göra det APSELUT SISTA på den röda sjalen!!!!
Jag hann inte klart allt innan jobbet.
Sen Idol.
Återkommer.
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack du Maddy vad du är snäll.

2010-09-28 @ 19:29:55
URL: http://vitahusett.wordpress.com
Postat av: Bloggaren Herself

Jamen NI ÄR ju fina!!!! :D

2010-09-28 @ 22:04:26
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0