Väder och annat oväsentligt...

Så har jag kommit hem från jobbet och missade Idol idag...

Men det var för att jag fick gå "DEN LÅNGA" vägen hem från jobbet idag.
Eller fick och fick...
Jag gjorde det av egen fri vilja för det var ju KOLMÖRKT när jag slutade.
Då vill jag inte ta den snabbaste genvägen hem för den är det ganska lite bilar och folk i omlopp.
Och delvis MÖRK, så den är jag alldeles för harig för att ta.
Jag fick ta den långa, via Reno, Öster, Adelsgatan och söderväg.
Det tog 50 minuter, hade jag gått den andra vägen hade det tagit 20-25 minuter.
Hade jag cyklat hade det tagit 7 minuter.

När jag promenerade TILL jobbet så sken solen och det var riktigt varmt.
Inte ett moln i sikte, och då bor jag ju ändå med utsikt mot havet.
Jag tog även "DEN LÅNGA" vägen till jobbet också, för jag skulle strosa till jobbet och hämta medicin på apoteket.
När jag kom till Öster gick solen i moln och himlen var BLÅSVART!
Jag gick in på apoteket, men sket i att hämta medicin för molnen blåste in snabbt som tusan.
Jag började faktiskt halvspringa ut mot jobbet, och eftersom jag jobbar i närheten av Rusta, är det en bit att ta sig.
Precis när jag var ett halvt kvarter från jobbet så började det vräka ner.
Jag blev blöt, men la in högsta springväxeln sista biten.
Och 20 minuter senare...
Var det STRÅLANDE sol igen.
Det tjocka blåsvarta täcket som såg oändligt ut, var borta som i ett trollslag.
Lustigt.

Idag har jag jobbat HELA fyra timmar.
Eller 4½ för att vara korrekt.
För jag kom en halvtimme förtidigt till jobbet pga av vädret.
Och det har gått LIKA BRA som att jobba dom där 2½ timmarna som jag tycker är lite fåniga.
Och Cornelis som höll på att bråka imorse fick jag bort med "gå-meditation" som jag lärt mig av min sjukgymnast.
Efter det så gick han från 100 000 nålar till att bara ligga och mullra.
( Ja, jag vet att det heter 1000 nålar, men eftersom Cornelis är VÄRRE än tusen nålar så blir det hundra tusen nålar!)
SKITBRA!
Jag lär mig att hantera min nya påtvingade make på alla sätt och vis 

Annars sitter jag just nu och slänger getögat på "Kungarna av Tylösand"!
Och min fråga är:
Hur hjärndött får TV, eller ett tv-program?
Det är vidrigt.
Jag kommer INTE se detta någonsin mer, det är förnedrings-tv på högsta nivå.
Och hade jag varit förälder till något av dom där barnen som deltar...
Då hade jag hade nog LUGGAT dom rejält och skällt ut dom efter noter.
Usch.
Nu...
Mot sängen.
Sticka lugnt.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0