Tortyr-gympagrenar...

Och idag är det svinkallt och höst igen.
JAG...
Är inte nöjd.
Kunde det inte få ha fortsatt vara sol och varmt ett tag till?
Så man hinner tröttna liksom.
Men ok, jag har haft tur, det har varit sol där jag har befunnit mig varje dag, förutom när jag gick hem fråm jobbet för någon kväll sedan.
Så...
Jag bor på SOLSIDAN nära havet, molnen har varit frånvarande, men jag vill ha mer.
(som ni vet, jag är aldrig nöjd)
Och lite kläder.
Idag...
Blir det TJOCKTRÖJA och jacka.



Se där...
Katten på bilden och jag tycker samma om det
Jag har till och med tänt ljus här på morgonkvisten.
Det har stänkt lite, men det försvann lika fort som det kom.

Igår somnade jag på spikmattan.
Jag hade jättemycket värk och kunde inte göra ett smack på sjalen.
Alltså blir den klar idag, och jag ska snart sätta tänderna i den.
Det är bara fransarna kvar
Värken idag är låg, men ligger och mullrar.
Egentligen vill jag ut och gå men jag ska på kuddjakt sen, så jag får nog motion ändå.
Sjalen känns som prio.

Annars har jag en SVÅR sonenlängtan!
Jag har skickat sms till min lille prins under dagarna som gått, men inte fått svar.
Igår ringde jag på hemtelefonen och fick äntligen höra hans röst.
Han har inte haft på sin mobil sa han, när jag frågade.
Nähä...
Och så fick jag höra FANTASTISKA sportresultat som hade uppnåtts under veckans första dagar.
Fotboll och friidrott på Gutavallen.
Jag kunde bara konstatera:
DÄR...
Är vi inte lika min son och jag.
Han hade tex kommit 2:a (på andra plats alltså) av alla treor i grenen "800 meter".
Jisses sa jag, va duktig du är!!!!

Och tänkte:
SJÄLV kom jag väl SIST när vi hade såna där TORTYR-GYMPAGRENAR.
Usch.
Jag kom SIST i ALLT!
Förutom kanske höjdhopp, där hade jag väl en längd till min fördel.
Där kanske jag kom tvåa någon gång...
Men sen var det ju alla 1500 grenar och jag var ohjälpligt urdålig, och tyckte det var ÖKEN.
Jag tyckte det var tortyr och ville bara tillbaka till klassrummet och INTE...
Ha gympa eller friidrottsdagar.

Jag kände så HELA min skoltid!
Och jag var nog en SVÅR GYMPAELEV.
Jag gissar att mina gympalärare mer än en gång ville skälla ut en efter noter, för att man var en sån djävla latmask.
Men det gjorde dom ju inte, dom gav en bara dåligt betyg istället.
Och DET...
Var jag ju verkligen värd.
Att jag ens hade TVÅA hela högstadiet är helt otroligt egentligen.
Fast jag var ju där iallafall.
Jag hade nog mest MENS av alla elever i klassen, när väl DEN öppningen dök upp.
Jag hade efter femman, så långa naglar på mina händer, som jag inte ville bryta av när det var bollsport.
Nä, jag hittade nog på det mesta för att slippa.

Men då är det ju TUR att min sportsliga avsky vände någonstans i vuxen ålder...
Och att sonen tycker det är kul och jobbar mot BRA RESULTAT och kanske kommade rekord.
Nu...
Skiner solen.
Kanske Vibble ändå, lite SPORT för den forna latmasken.

Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0