Maktskifte i kommunen...

Har vaknat och kan konstatera:
Jaha, SD har fått en vågmästarroll, 5.7 %
Precis det dom hade räknat med.
Och som en politiker sa på tv nyss när intervjuaren frågade:
Är det som med Ny Demokrati, åker dom ut igen nästa val?
"Nej, dom har GRUNDAT VÄL, börjat underifrån och börjat/kommit in i kommunerna.
Dom nog här för att stanna tyvärr..."

Ja, jag tycker det är SÅ SORGLIGT att det är inte klokt.

Man kan ju hoppas nu att Alliansen kommer VILJA sammarbeta över blockgränserna, utestänga SD och att miljöpartiet tar den framsträckta handen IFALL dom blir erbjudna.
För Sveriges skull.

Jag ska egentligen ut och gå, men måste se Jimmie Åkesson på SVT-morgon först.
Usch, fy.
Alltså, jag finner knappt ord.

Att Alliansen vann, ja, synd det med, men hälften vunnet ÄNDÅ...
Det blir maktskifte i kommunen.
Dom rödgröna tar över och DET känns BRA.
Bort med Nypelius, Thomsson och Hoffstedt från makten.
Jag hoppas dom rödgröna lever upp till förväntningarna.

Och nu såg jag Åkesson.
Han är full-i-förväntan och ska "TA ANSVAR", blaha, blaha.
Tur att han nu blir sågad av 2 "tyckare".
Ja, framtiden får utvisa, men återigen...
SORGLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0