Hjärntvättad var det ja...

Regn idag...
Men det ska ju bli fint till eftermiddagen och sedan några dagar med SOL och värme.
Skönt.
För jag har precis kommit på att jag måste tvätta två av mina höst/vinterjackor.
Då hinner dom torka och vara fräscha till det blir kallt igen.

Jag har ätit minimalt med frukost, mindre än kaninen typ, känner mig nästan svimfärdig.
Det var länge sedan man svalt sig, om jag säger så.
Men magen håller sig lugn iallafall.
Jag får äta när jag kommer hem från jobbet i eftermiddag och så ska jag ju äta "stoppkost".
Kokt fisk, ris, vitt rostat bröd, te osv.
Man ska undvuka det mesta så...
Jag känner mig eländig på mer än ETT sätt.




Och appropå mat så läser jag just nu en bok som heter "Eat, love and pray" (Lyckan, kärleken och meningen med livet ) av Elisabeth Gilbert.
En av dom där böcker "jag hört" skulle vara så bra, som nu blivit film med Julia Roberts också.
Men jag har nu kommit till sidan 97, läst 1/3 del av boken och får bara töntiga floskler, italienska meningar och oväsentliga promenader mig till livs.
Den är lite FÖR amerikanskt sliskig även i hennes "uppvaknanden" i sig själv, jag är lite känslig för det där.

Jag gillar den alltså inte, och försöker PLÖJA mig igenom den på kvällarna.
Men jag hinner bara några sidor, sen somnar jag för den är så tråkig.
Hade jag inte köpt pocketboken, hade jag inte läst klart det.
Men nu har jag lagt 74 spänn på eländet, och då måste jag läsa klart.
För annars har jag verkligen slängt pengarna i sjön, och det vill inte snåljåpen i mig veta av.
Kanske den blir bättre, men jag tvekar...
Snart är hon på väg till Indien och då ska hon yoga och meditera, jag tror jag kommer få ÄNNU MERA floskler matat in i min hjärna.
Och den är redan så proppfull, så jag måste försöka sålla lite

Sonen vaknade här imorse och satte på en film i sitt rum.
Wolverine.
Men hallå, ska du se den där IGEN, sa jag, du såg den ju två gånger igår.
"Mamma, jag kommer ALDRIG tröttna på den här filmen, jag ska se den JÄMT nu."
Mhm...
Snacka om hjärntvätt.
Och så ville han ha kortare ben, så han skulle kunna springa på alla fyra som en varulv, som Wolverines brorsa.
Ok, sa jag, vi kapar av dom ikväll.
Och sonen hoppade ur sängen och galopperade på alla fyra till toan, FRÄSTE mot mig i soffan och klöste i luften med inbillade långa naglar.
Och galopperade tillbaka, med samma fräsande.
Och galopperade på alla fyra ut i köket och tog frukost.
Och när han borstade tänderna.

Du får stå och gå på två ben nu när du ska till skolan iallafall, sa hon som inte förstår det där med barns fantasi.
"FRÄS!!!!!", fick jag tillbaka.
Hjärntvättad var det ja.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0