Har ju flyt...

Det är väl inte så djävla ofta jag gnäller på Cornelis nuförtiden...
Jag köper faktiskt läget med hela nervskadegrejen juuuu.

Men ikväll vill jag ge honom en RAK HÖGER.
Gaah!
Jag blir så FRUSTRERAD.
Det är kvällar som den här, som jag bara skulle vilja sticka och sticka och sticka och sticka och sticka och sticka och sticka tills armarna trillar av, ögonen ploppar ur sina hålor och jag sitter som i trans och mässar:
En avig, en rät, en avig, en rät, en avig, en rät, en avig, en rät...

Jag hade LÄTT kunnat vara klar med den här halsduken tills imorgon, eller iallafall UNDER morgondagen.
Jag har ju FLYT!
Men som det är nu...
Så har Cornelis dykt upp pga av för mycket stickande, och jag måste vila.
Fan så surt det är.
Det är stunder som denna som jag blir så djävla trött på honom.
Jag kan kompromissa med all värk han triggar igång...
Men inte när jag vill HANDARBETA tills jag stupar och inte VILA nacken!
Orättvist.
Orättvist.
Orättvist.
Orättvist.

Halsduken blir rätt bra iallafall, jag tror den kommer att bli snygg.
Och jag funderar på om man inte skulle kunna göra en mössa i det här mönstret också...?
Jag tror att en "Beanbag"-mössa i det här mönsterrapporten skulle kunna bli GRYM.
Jag ska nog skissa lite på det faktiskt och göra ett mönster på en mössa.
Nu...
Ska jag sura vidare och tycka att livet med begränsad stickning SUGER!
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0