Konstnärlig frenesi...

Idag har det varit BEBISGOS på högsta nivå!

Lilla Sunshine kom hit, vi började med att leka lite och läsa pekbok.
Sen blev det mys i soffan med välling och så klädde vi på oss ytterkläder och gick ut till vagnen.
Vi hann inte mer än 20 m så hade Sunshine somnat, vilket var bra faktiskt...
Nacken blev lite ansträngd för jag hade fått den tyngre vagnen.
Jag gick bara tre kvarter och sen var jag hemma igen.
Jag fixade kaffe och satte mig i solen en stund.

Gick sedan in och hade ställt Sunhines vagn precis utanför balkongen.
Då hade jag koll på när hon vaknade.
(Och JA, hon var fastspänd med sele ;)
När hon vaknade vart det lunch, lasange på burk, mera lek och så tog jag fram papper och pennor.
Det var dags att SKAPA!
Jag och Sunshine ritade en hjärta ihop, så hon skulle fatta galoppen.
Och tro´t eller ej, sen tog hon en penna i taget och målade med konstnärlig frenesi.
Det blev en massa virrvarr och prickar, URKONSTNÄRLIGT!
Pablo Picasso, släng dig i väggen.

Och när hennes mor kom så var det tydligen FÖRSTA gången Sunshine skapat en bild.
Så mamma fick med sig sin FÖRSTA KYLSKÅPSTECKNING hem!
Det ÄR stort faktiskt.
En kylskåpsteckning är en milstolpe lika viktig som att ta sina första steg tex

Så skulle dom gå och min bästis håller på och klär på sig och ser...
Min restgarnssjal som hängde på sängen i hallen!
Hon blev så till sig i trasorna så det var inte klokt, och jag kunde inte göra annat än storskratta!!!!
"Men...
Är det här en ny sjal, men ÅH vilken UNDERBAR, men GUD, åh va fin den är", tjoade hon och jag sa:
Den är min!
"Men GUD den passar ju mig perfekt, det är precis mina färger, Åh..."
Mmm, jo, den är fin, tack!
"ÅH, hade jag haft den här hade jag använt den VARJE dag, åh...."
Mmm, ja, jag har ju inte använt den ännu.
Och så provade hon den, speglade sig och blev ännu mer begaistrad, helt SÅLD liksom.
Jag sa att jag skulle fundera på OM jag ville sälja den då´ra...
(Jag kan ju göra en ny till mig själv såsmåningom)

Och hon kontrade med att hon skulle fortsätta använda den FÖRSTA TURKOSA sjalen hon någonsin köpt av mig, för 100 år sedan...
Nä, sa jag den ser ju ut som ett vrak, då får du ta MIN turkosa sjal, den är iallafall inte sönderanvänd!
Och hon sa:
"Ja, den är noppig och ful, men jag tänkte ta den idag..."
Jisses, var det UTPRESSNING på gång eller...?
Om inte DU säljer den där restgarnssjalen till mig, använder jag den ÄLDSTA jag har
(fniss, nu skojar jag och spekulerar)
Jag älskar henne, hon är underbar!

Och jag sa senare till sambon:
Hon är en "Maddesjal-narkoman!
Och det får man, dvs JAG, vara stolt över, she likes my stuff!
När bästisen och Sunshine gått, pös jag över till garnaffären och köpte ett underbart, rött garn.
Höstglöd i höströd!
Efter det blev det dusch, promenad till jobbet och nästa ego-boost!
Nu sitter jag och sambon och ska se en film.
Jag tror inte det är min typ av film, men den är nog bättre än "Pippa Lee-filmen".
Sticka lugnt.

P.s.
Jag har lagt till en ny blogg under länkar, hittade SOLSIDANS Mia Skärringers blogg "Avig Maria".
VÄL VÄRD att läsa!!!! D.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0