Levabegär!

Idag blev det vagn-strejk och nackont!

Jag och morsan hämtade upp Sunshine i det soliga vädret och stryrde kosan mot Leva.
Vi hann inte långt så började lilla stumpan gråta.
Jag plockade upp henne från vagnen och tårarna torkade efter en stunds sittade på en mur...
Så satte jag ner henne i vagnen igen och då var det kört igen!
Hon skulle inte sitta i vagnen helt enkelt.
Jag fick bära en liten bit till en lekplats, vi gungade och allt var frid och fröjd, satte gullungen i vagnen...
Tårarna spröt!
Mamma försökte bära men HON var inte rätt famn, det skulle vara min.
Vi höll ut under attackerna och tog oss till Leva.

Och så fort vi kom dit, hon slapp vagnen var det rena rama Sunshine igen.
Vi drack kaffe, åt bullar och lavendelkaka.
Sunshine åt macka och bulle och vi NJÖT i solen, satt och solade.
Sunshine lekte med sten "lägga sten i plastlåda" och städade en trapp, undersökte vattenslang och annat skoj.
Så skulle vi promenera hem igen. 
Satte lilla fröken fräken i vagnen och hon började illtjuta och totalprotestera!!!!
Vagnen var = NO FUCKING WAY!!!!
Den skulle hon minsann inte sitta i.
Ja, tyvärr hade hon inget val, för min nacke hade redan "gått av".
Det var bara att bända ner den protesterande bebisen och sätta fast selen.
Det blev en snabb promenad hem till oss, hon gav upp efter en stund och började jollerprata.
Väl hemma hade vi lite lekmys, jag la mig på en kudde på golvet och så lekte vi.
Efter ett tag ringde jag mamma och hon fick komma och hämta, jag kände att nacken var OND och behövde vila.
Fick då höra att denna "vagnstrejk" var även förekommande med mor.
Men då brukade hon sätta henne i sele och bära.
Det...
Var ju omöjligt här.

Jag sa, nu är väl smekmånden över då för min del, hon har varit rätt mycket med mig, och börjar bli "varm i kläderna"...
DÅ gör man samma TRIX som hemma!
Men vi hade pusskalas och ses snart igen

Sen har jag bara slappat och värken börjar klinga av.
Tog en varm dusch nyss och sitter och ser på stackars Mona som hela tiden får försvara dåliga siffror för socialdemokraterna.
Det är rena rama MOBBINGEN i tidningar, tv och media.
Jag hoppas VERKLIGEN att det visar motsatsen när valet är över.
JAG ska iallafall hjälpa dig Mona, om nu ingen annan gör det!
"Madde Räddaren i Nöden (valet)

Så måste jag bara GODGÖRA mig över Leva igen.
Gud vad mysigt det är där!!!!!
Jag vet att jag tjatar, men det är en så skön stämning där så det är inte klokt.
Till och med mamma satt och kunde inte sluta tycka att stället är underbart.
Och så satt vi där och bara berömde stället mellan varandra och njöt.
Man ser att ALLA njuter som är där.
Så laidback och njutbart.
Och kaffet är SKITGOTT!
Inte ofta jag tycker att kaffe är gott, men HÄR är det det.
Det är perfekt, jag vill gå dit NU liksom.
Jag har fått Levabegär.
NU...
Ska jag sluta tjata om mitt smultronställe.
Nu ska jag vila lite till, återkommer...
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0