Mald koklöve...

Vi har sett Idol och DÄR...
Var det ju en jätteduktig gotlänning, Bagar-Olle som dök upp!
Sonen och jag stod enade:
HONOM ska vi heja på!

Och innan vi skulle sätta oss och se programmet så satt jag och smockade i mig godis!

Ja, jag ska väl ha mens eller nåt, PLUS...
Att nu MÅSTE jag skärpa mig med mat och godis.
Jag har knaprat rosaceamedicinen jättelänge och NU...
Måste jag trappa ner och lägga av.
Jag har haft en smekmånad vad gäller maten hela sommaren, för jag har inte ORKAT sköta saltintaget.
Nu måste jag och då trycker jag i mig så mycket skit som jag bara kan.
Salt-relatrerat skit då

Och jag har lagt på mig 2kg igen.
Men jag ska väl ha .... eller nåt...?
Fast att gå upp mer i vikt behöver jag nog inte oroa mig för ändå, om jag måste börja strypa saltintaget.
Men FY FAN så trist det kommer bli!
Fast om nu nacken känns bättre, så måste jag börja sköta min ANDRA SJUKDOM nu också
Vilket djävla offer man är.

Men det jag skulle komma till, var egentligen godiset.
Sonen, som INTE skulle få något godis, för han hade redan köpt Kinderägg på hemvägen från skolan...
Och appropå DET...
Så är jag KÖRD vad gäller regler ang godis och sonen.
Sonen har nämligen satt i system att ta med sig pengar varenda dag han går hem i från skolan.
Han förbi Lännakiosken varje dag och köper sig en liten snaskbit.
Och jag har noll chans att säga NEJ!
Förut så kunde han övertala mamma från och till att stanna och köpa godis, och jag skällde.
Och mamma skärpte sig...
Från och till

Men nu är jag körd.
Han gör som han vill under sin promenad hem.
Och köper godis.

Men...
ÅTERIGEN...
Jag skulle komma till MITT GODIS här ikväll.
Jag hade, sambon hade köpt godis till mig.
Jag bjöd sonen på en liten bit choklad, för han hade ju redan ätit godis.
Bäst som JAG satt och mumsade i mig en "röd matta" säger sonen:

"Mamma, du vet att det där godiset du äter nu är giftigt va?"
Giftigt, jaha...
Sa den OUPPLYSTA godisgrisen.
"Ja, dom innehåller mald KOKLÖVE, GRISTRYNE, VALFETT och en massa farliga tillsatser som kan ge sjukdomar!!!"

Ok, jaha...
Sa den oupplysta godisgrisen.
"Ja, det har XX sagt, CHOKLAD är bäst att äta, det är det nyttigaste godiset.
Jaså, jaha...
Sa den oupplysta godisgrisen.
Och så tackade jag sonen för den detaljrika innehållsförteckningen...
Och fortsatte smocka i mig mitt giftiga gristryne-valfetts-koklövegodis!

Kanske jag drabbas av galna kosjukan eller något annat trevlans, vad vet jag.



Men jag chansar väl och ser...
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0