Lars for president!

Jag har värk!

Det finns en sak som VERKLIGEN är tortyr, och det är våra p-möten...
Sittandet och stolen!
GUD så obekvämt!
Och då sitter jag inte ens på en lika hård stol som mina arbetskamrater, men den jag har är ändå inte tillräckligt bekväm.
Det är en nackdödare att gå två timmar på personalmöte.
Fy så ont jag har.
Nä, jag ser inte fram emot p-möterna längre, det är faktiskt en sittpina.

Och inte nog med det...
Jag kom försent också.
Här satt jag i godan ro och vilade mig efter sjukgympan.
Så på filmen G, skulle precis äta något.
Då ringer telefonen och det var min chef.
Mötet var tydligen framflyttat en timme, och jag hade inte fått info om det.
Det var bara att fråga mamma om hon kunde skjutsa mig, annars skulle jag ha cyklat, men då hade det inte blivit mycket till möte för min del.
Jag fick kasta i mig en VÄLDIGT improviserad macka.
Tortillabröd, smör och gurka.
Så hade jag tur att morsan var hemma och jag fick snabb skjuts bort till kontoret.

Vi har även idag, fått ett papper på KICK-OFF!
Inget jag kommer gå på har jag redan bestämt, då går jag HELLRE och jobbar på JOBBET, och låter alla mina arbetskamrater gå i samlad trupp.
Det är en dag som säkert hade varit jättekul om man inte haft min nacke.
Först är det "Mingelfika", sen föreläsning och lunch på det.
Och jag gissar att förmiddagen av "Kick offen" innebär STENHÅRDA restaurangstolar, plus BARA sittande.
Eftermiddagen ska det bli "prova på" aktiviteter som Friskis & Svettis, Zumba dans m.m, och så var det nog Qigong också...
Och det sista hade nog funkat, men "FLAXA-aktiviteter" går ju helt bort.
Jag kan GÅ i sportsammanhang, inget annat.
Så jag kommer välja att inte gå på det, men JOBBA gör jag istället GÄRNA!

Ja, så just nu har jag lite svårt att fokusera, för jag hade inte ens så här ont när jag bar bebis häromdagen.

Sonen motiverade förresten VARFÖR han tycker Lars Ohly är BÄST.
"Han vill ha BÄTTRE SKOLMAT i skolan!"
Ja, men SJÄLVKLART, Lars Ohly for President!!!
Och när jag då informerade honom om att Lars ville att fotbollspelare skulle ha lägre skatt...
Då steg Lars ÄNNU mer i graderna som BÄST lämpad som statsministerkandidat.
Tänk om det bara var SÅ enkelt...


Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0