Skärpning.

Sitter och ser en jättebra svensk film, "Prinsessa"!
SÅ BRA!
Så berörande.

Annars tycker jag att kvällen varit urtrist.
Jag och sonen rök ihop ang hans läxor.
Han maskar och far med osanning om läxorna.
Jag blir arg och tänker att VART ska detta sluta om han maskar redan nu.
Och han spelar "allan" och oberörd.
Och jag känner:
SKÄRPNING.
Sen såg vi Idol.
Rena rama TRÅKET idag.
Noll talang i Göteborg och jag kände att jag hellre sett utfrågningen av Maria Wetterstrand.
Nu ska jag gå och lägga mig...
Och IMORGON ska jag vara BARNVAKT IGEN!
Jippie, jag längtar så.
Det blir supermys och supergos på högsta nivå.
Kanske bakar äppelpaj som jag, sonen och Sunshine kan smaska på.
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0