Jag adderar lite extra apelsinhud på min bakdel...

Hemma, soffan, hade INGEN FRUKOST så det blev en slät kopp kaffe i mina finkoppar "Hyacint" från Gefle (bara för att lyxa till det lite), en kvarbliven salt fisk från sonens godispåse och en kolakaka!
ALLT för att ge sig själv lite extra celluliter på häcken.
(för det har Dr. Drew i Doctors sagt, att det är den STÖRSTA BOVEN till att få celluliter...
Dvs att äta socker då alltså ;
)
Nåväl, jag adderar lite extra apelsinhud på min bakdel för jag vet att det är redan KÖRT!
Vi behöver handla idag...

Jag sitter med vardagsrumsfönstret öppet ut mot havet.
Det har varit öppet sen jag kom hem för en timme sedan.
Det känns LJUMT, otroligt, knappt en vindpust, hör måsarna från hamnen och en och annan småfågel.
Jag sitter ju precis framför/bakom (beror på hur man ser det) det öppna fönstret och ändå är det skönt!!!!
När jag gick hem, visserligen är det mulet och fuktigt idag, men det är VÅRSKÖNT.
Ja, det är skönt som FAN i luften.
Blåsig på "plattlandet" där jag jobbar, men vindstilla här hemma "vid havet".

Min gräddvita sjal gjorde jag klar igår när vi såg på tv på kvällen...
Jag är GRYMT NÖJD.
Som jag skrivit förut, MOHAIR är ju "min grej" och denna sjal tog ju 2 ½ dag, ca 10 timmar att svänga ihop.
Jag ska göra en i det natur/beige/bruna garnet som jag gjorde "sjalen från helvetet" i också.
Alltså likadan sjal som dom senaste.
Bilder, bättre kommer senare...



Jag gillar ju STORT och muffligt...








Jepp, det var det PROFFISIGA fotandet jag orkade med direkt hemkommen från jobbet
Nu ska jag väcka sambon, han har städdag idag.
Jag ska ta en dusch och sen gå en promenad och köpa nytt mohairgarn till den naturfärgade sjalen...
Till mig själv.
GUD SÅ LYXIGT jag har det...
Jag kan göra så mycket SNYGGT (skryt, fast jag gillar ju NÄSTAN allt jag gör, annars hade jag ju inte gjort det ;) till mig själv på löpande band.
Snart gäller det även kläder också.
Jag kan KNAPPT vänta.
Hurra.





Kommentarer
Postat av: Ingrid

Den var fin din mohairsjal!



Ha en fin fortsättning på söndagen!

2011-04-03 @ 12:26:41
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Tack Ingrid, ha en fin fortsättning du med :D

2011-04-03 @ 15:23:32
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0