Min symaskin och en himla svettig dag...

När jag kom hem idag...



Stod denna VACKRA tingest och väntade på mig i matsalen!
Eeeeh...
Nu är den här, och jag är kär.
Och jag...



Har packat upp den, pratat med min bästis som så snällt levererade den igår.
Fastän hon sa att hon inte hade TID, för hon skulle BORT...
Men hon LJÖG, den lilla fulingen!!!!
Men det var ju LUR-LJUG så hon är SÅ förlåten
Ja, så jag ska snart ta en dusch och sen plugga intruktionsbok och förmodligen prova den lite!
Lycka, lycka, lycka, lycka.

och appropå dusch, så kan jag meddela att så efterlängtat som den där symaskinen ändå var...
Desto mer längtar jag faktiskt efter en dusch.
Igår...
Det var lite vårkallt när jag traskade iväg till jobbet.
Jag var LAGOM klädd.
Ju längre dagen gick, desto varmare blev det ju.
När vi var på väg hem efter ett ärende på stan igår, KOKADE jag.
Jag var så varm så jag höll på att dö, trots öppen jacka.
Och fötterna...
Jag hade på mig mina halvnya gröna kängor som är i kanvastyg, dom är liksom tunna.
Men fötterna dom STORMKOKADE, jag var till och med tvungen att dra ner dragkegjan och gå med öppen sko.
Lite som kärnkraftsverket i japan, fast i miniformat.
Lätta på skotrycket och släppa ut ånga.
Jag brukar inte lätt bli så varm, vare sig i kropp eller om fötterna...
Men igår var jag det!
Och inte kunde jag duscha heller, för jag var ju på jobbet.
En renade, svalkande dusch kändes som jag hade behövt.
Men det var bara att traska runt i sina sunkiga paltor och känna sig ofräsch.
DOCK tog jag av mig strumpor och sköljde av fötterna svalt och gick barfota inomhus, för första gången iår.
Men nu...
Jag måste bara in i duschen, jag har nog aldrig behövt en dusch lika mycket som jag behöver en NU!
Återkommer när jag har tid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0